Inlägg från: LivräddMedStil |Visa alla inlägg
  • LivräddMedStil
    Jeanette28 skrev 2011-12-14 13:03:07 följande:
    Nagon annan som gatt upp massor pa bara nagra veckor? Jag borjade pa 51 kg. Gick bara upp ett par kg i forsta trimestern. Nu ar jag i vecka 26 och har gatt upp flera kg pa 2 veckor. Nu ar jag helt plotsligt uppe pa 7 kg!
    Kommer det trappas ner?
    Det kan ju inte fortsatta sahar i 13 veckor till!! =)
    Jag tycker det går lite i vågor för mig med. Jag har gått upp 7,5 kg och går in i v33 imorgon. Har stått på 7,5 kg i 3 veckor nu. Snart kommer nog ett stort hopp uppåt. :)
  • LivräddMedStil
    zanna90 skrev 2011-12-19 11:13:21 följande:

Jag gick inte upp så mkt i början, hade gått upp 2 kg i v 14, men nu har det visst sagt pang och jag har gått upp 5.5 kg !!! Är i v 20 på torsdag. GALET !! Men har dock inte gått upp mer än på mage och bröst.

Är det normalt att gå upp så mkt i v 18+4 ?  

Det är nog inget onormalt eller något du behöver oroa dig för. :)

Jag gick inte upp någonting fram tills vecka 22, då sa det pang för mig med. Nu är jag i vecka 33 och väger 68,5 kg (+7,5 kg). Känner mig inte direkt orolig att det skall skena iväg. Än är jag smalare om armar och lår än jag var innan graviditeten.
  • LivräddMedStil
    bellaaan skrev 2011-12-29 13:41:18 följande:
    Du kommer nog inte gå upp så mycket mer =) under 10 tror jag om du inte hets äter i 5 veckor då ;)
    Oj, tror du inte? Jag tänker att det kommer gå fort uppåt nu på slutet eftersom bebisen växer så mycket. Än har jag lyckats att inte gå upp något överflödigt vilket känns väldigt skönt. Hade varit kul att hålla det så, då kanske det blir lättare att bli av med det sen. Är 169 cm och väger nu 69,5 kg. Väntar med spänning på att passera 70-strecket.
  • LivräddMedStil
    bellaaan skrev 2011-12-29 15:25:14 följande:
    Nej, alla är ju olika men de flesta jag vet går upp(gick upp) som mest mellan v.20-30. Jag gick bara upp 1kg från vecka 32-37 förra gången och nu står jag still igen, går in i vecka 33 på söndag =)
    är du i vecka 35 så lägger ju din bebis på sig runt 1kg till =)
    Ah, ja, du kanske har rätt. Trevligt i så fall.
    Fast jag tror jag kommer få en större bebis så jag tror den kommer öka mer än 1kg... men det lär ju inte bli mer än MAX 2... (hoppas jag).
    Man märker ju att det blir svårare att äta en massa nu. Det blir små portioner för att slippa den äckliga jätte mätta känslan. :)
  • LivräddMedStil
    Caramella skrev 2012-01-19 09:27:42 följande:
    Men  shit va alla verkar ha snygga kroppar, ni går ju inte upp nått!!! Avundsjuk!!!!!!!!!! Gick upp 32 kg med första totalt, denna gång verkar det inte bättre gått upp ca 7-8 kg e i v. 19. jag äter lika som innan, äter mer frukt, vet inte om det e sockret i frukterna som påverkar vikten så mkt....Visseligen väldigt svullen, men detta e inte kul. Mår dåligt av min kropp, aldrig kännt mig fulare än dom 2 tillfällen då jag varit/är gravid.
    :( Vad tråkigt! Men om du svullnar så är det väl inte så mycket du kan göra åt det. Dricka mycket vatten och hoppa över salt är vad jag hört. Men tänk att det då förhoppningsvis "rinner" av dig fort efteråt.

Jag trodde aldrig det men jag känner mig väldigt fin med min mage... trodde jag skulle få lite viktnoja osv. 11 kg är varken mycket eller lite, känns ganska lagom. Jag var lagom (enligt mig själv iaf) innan också och än har varken armar eller lår ökat i cm vilket känns skönt. Däremot kan jag känna att fötter och fingrar kan svullna något på kvällarna ibland. Men det känns överkomligt. Hoppas bara man kan bli någorlunda nöjd efteråt också och kan gå ner och bli "som vanligt" igen i kroppen... men det återstår ju att se.

Hur gick det för dig efter första barnet? Mådde du bra när du gått ner lite igen?

Kram på dig!
  • LivräddMedStil
    Eleonor86 skrev 2012-01-19 13:50:59 följande:
    Enda anledningen till att jag bara har gått upp drygt 4 kg i v.35 är för att jag hade ca 40 kg övervikt när jag blev gravid och har sett det här som en chans att bli hälsosam, det har fungerat! Bebisen använder sig av
    mina "depåer" som min bm sa så fint, haha :)
    Grymt att det funkar så! Hoppas det rinner av lite extrakilon snabb sen också! Det lär det ju göra då! :)
  • LivräddMedStil
    bellaaan skrev 2012-01-26 14:24:43 följande:
    Fast går du upp de sista veckorna så är det med största sannolikhet vätska och det tappar du direkt =)
    Ja jag märker väldig skillnad... de senaste tre veckorna har benen (anklarna) varit helt svullna så det är uppenbarligen vatten mycket av det. Hoppas det rinner av snabbt sen. :)
  • LivräddMedStil
    bellaaan skrev 2012-01-26 14:39:08 följande:
    Vätskan hade jag tappat redan när jag kom hem från bb, alltså efter 2 dagar =)
    Låter ju lovande helt klart... hoppas några av dom sista kg är just vatten! :) Och att det blir samma för mig!
  • LivräddMedStil

Jag gick upp 11,5 kg totalt och idag (3 dygn efter förlossningen) står vågen på +5,5 kg. Alltså -6 kg ganska omgående.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?