• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

EQ85 skrev 2011-07-18 21:02:30 följande:
    ska inte amma pga medicinering så kommer ta lite längre tid att tappa, eventuellt.
    så man vill inte gå upp FÖR mkt så det blir jobbigt för kroppen.
    men så länge tösen mår bra så funkar allt
    Jo så är det ju så klart =)
  • Love111
    jag25 skrev 2011-07-18 22:29:30 följande:
    59kg och 165cm om jag inte är gravid.....

ar gravid med mitt andra barn o jag är nu i vecka 29 och har gått upp 17kg!
    min första graviditet slutade på runt 30kg viktuppgång...

jag hoppades att denna gravidteten skulle vara annorlunda för jag har ätit mer hälsosamt och sprungit efter min 2 åriga dotter varje dag men har tjockat på mig rejalt..

jag vet inte varför jag går upp så mycket för det är inte så att jag äter mer än vanligt osv, men alla är olika jag önskar jag va en sån som bara gick upp 10kg men min kropp vill annorlunda...
    Alla är vi ju olika, men du får helt enkelt ta tag i det mer eftråt istället, det klarar du =)
  • Love111

Idag går jag in i v.28 med ca3,1 kg i viktuppgång. Hittills ganska nöjd men det hinner ju ändra sig ännu ;)

• Love111
    Glitter2 skrev 2011-08-07 22:14:32 följande:
    Jag undrar lite, ni som knappt gått upp ngt alls, är ni väldigt noga med kost och träning?
    Jag kan bara svara för mig själv men jag har inte varit jätte noga med kost och motion, självklart rör jag på mig en del då jag har djur som kräver det men jag försöker äta jämna tider och relativt bra. Hittills funkar det!
     Det är normalt att gå upp under graviditeten även om det kan vara jobbigt(talar utifrån mig själv).
  • Love111
    jag25 skrev 2011-08-15 23:08:05 följande:
    v33 o har gatt up runt 20kg, samma sak hande forra graviditeten, JATTEKUL NOT
    Man väljer inte alltid viktuppgången även om det kanske inte är någon tröst.
  • Love111
    jag25 skrev 2011-08-15 23:24:56 följande:
    nej jag vet men det känns som jag är ensam att tjocka på mig så himla mycket, fattar inte hur det går till? :(
    Det är du verkligen inte. Min moster fick barn för ett år sedan och hon gick upp 30 kg. Jag kan tyvärr inte klaga på min viktuppgång ännu iaf men jag lider med er som inte kan rå för en skenande viktuppgång.
  • Love111

v.30 imorgon och jag har hittils gått upp 3 kg, känns som jag borde ha gått upp mer, men den lille sparkar ju trots det hela dagarna. Många skuma tankar!

• Love111
    Timjjan skrev 2011-08-20 10:31:16 följande:
    v.27 och +7 kg. Tänkte att det var inte så farligt men verkar som de flesta här har agått upp något ynka kilo.
    Alla är vi väl olika...
    Ja det är väl så. Huvudsaken är ju att våra små mår bra =)
  • Love111
    MammasSötnosar skrev 2011-09-01 21:33:03 följande:
    Med första gick jag upp ca 22kg, i V 14 låg jag på + 6.
    Nu är jag i v 14 igen med bebis 2 & ligger på -2 , har inte mått dåligt eller spytt en enda gång så jag börjar undra vart mina kilon är?
    Men det måste väl ändå vara skönt. Kanske är ett tecken på annat kön i magen gentemot första ;) Vem vet ;)
  • Love111

V.32 idag och har nu gått upp 4 kg.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?