• SilverEmma

VIlken kaffekokare skulle du ha köpt idag?

Vår gamla sjunger på sista refrängen nu och det är dags att köpa en ny. Men vi tvekar lite på om vi ska köpa en ny "klassisk" kokare, en helt vanlig alltså. Eller en modernare som kan fixa lite snajdigare kaffe, som latte och liknande.

Vad hade du valt idag? Länka gärna!

Fanny och Elliot...mina tjejer!
  • Svar på tråden VIlken kaffekokare skulle du ha köpt idag?
  • Annat78

En moccamaster! Bästa bryggkaffet, skulle inte byta ut min mot nån annan

• slemtorsk i din bralla

Mocca Master... jag ska villigt erkänna att jag tvivlade när sambon tjatade sig blå om denna fantastiska kaffemaskin... (bryggare...) som kostar lite väl mycket kan man tycka.. men i julas tänkte jag att nu ska han bannemig få en så jag hittade en på rea rea rea...vilket innebar ca 700 kr (brukar ligga på 12-1500 i den modellen vi har) och det var värt varenda jävla krona.. Den brygger suuuuperfort och kaffet är myyycket godare än det var i den gamla bryggaren som ändå inte var en skitbryggare...min gamla som kostade 149 kr på ICA kan stanna i förrådet och rosta sönder för den kommer aldrig fram igen

Det bästa med den vi har är att den har en lampa som börjar lysa när det är dags att kalka av den... superbra tycker jag då

• k girl

En vanlig kaffebryggare, som stänger av sig själv efter en tid (jag brukar glömma den på). Jag har en espressobryggare med ångmunstycke som gör helt ok espresso, men använder den inte speciellt ofta. Om jag var enda kaffedrickaren i familjen skulle jag nog köpa en sådan där bryggare med pods.

• k girl

Hjälp, den där Mocca Mastern var ju riktigt retrosnygg...

• SilverEmma
    vargzaga skrev 2011-06-26 13:01:49 följande:
    Perkulator hade jag valt. Blir godast kaffe tycker jag
    Perkulator har jag haft...var inte nöjd med den. Tycker heller inte att kaffet blev speciellt godare heller. (inte när jag testat hemma hos andra heller)
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • SilverEmma

Den verkar ju helt ok, Mocca master. Tycker dock inte att den var så snygg...förlåt.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • slemtorsk i din bralla
    SilverEmma skrev 2011-06-26 13:07:03 följande:
    Den verkar ju helt ok, Mocca master. Tycker dock inte att den var så snygg...förlåt.
    nää den är inte snygg.. en kompis till mig tyckte den såg ut som en cafébryggare, men de finns i lite olika färger också
Svar på tråden VIlken kaffekokare skulle du ha köpt idag?