Inlägg från: Sheldon |Visa alla inlägg
  • Sheldon

Foppatoffeln?

Fruktansvärt gräsligt. Särskilt om man försöker försköna dem med sådana där fula plastsmycken. Ibland ser man hela familjer i foppatofflor (alla har varsin färg).Kräks

Sköna? Inte särskilt, har provat nån gång och var inte imponerad. Kanske funkar om man har fötter breda som ankfötter...

Dumhet är en smittsam folksjukdom som med alla medel bör bekämpas!
  • Sheldon
    bananflugekärlek skrev 2011-06-27 09:29:27 följande:
    Jag undrar hur "chica" alla som vägrar sådana tofflor ser ut till vardags då. Haha.
    Inte det minsta. Men det finns en gräns. Hade de faktiskt varit sköna hade jag kunnat ha dem i trädgården. Men eftersom de inte ens uppfyller det kravet föredrar jag mina dockstatofflor. Sköna, och jag kan gå till affären i dem utan att skämmas ögonen ur mig...
  • Sheldon
    bananflugekärlek skrev 2011-06-27 09:48:22 följande:
    Vad är det för gräns? Gäller det andra saker också, som att visa klyfta om man har hängpattar eller gå i linne om man har feta armar eller gå utanför dörren om man är fet? Jag förstår inte behovet av den gränsdragningen. Haha.
    Den gränsen definierar man helt själv! För vissa går den vid att springa ut naken, för de flesta går den någon medelväg.... För mig faller foppatofflor utanför gränsen för vad jag vill visa mig i offentligt.
  • Sheldon
    bananflugekärlek skrev 2011-06-27 10:45:02 följande:
    Ja, men bra. Jag undanber mig liksom en low class stämpel bara för att jag nu kommer göra byn i mina blommiga foppa! (Eller det är inte ens foppa, det är billiga Willystofflor.)
    Att andra kommer stämpla dig utefter vad du väljer att ta på dig kommer du nog inte undan. Men du har all rätt att själv välja vad du vill ge för intryckFlört.
  • Sheldon
    Suck och suck skrev 2011-06-27 11:25:44 följande:
    Ni som inte tycker de är sköna, varför är de inte sköna? Ger de inte tillräckligt stöd i hålfoten? Är de för lätta för foten?
    Jag har ju ett par scholl-sandaler inne och till brevlådan och hemmavid. De klarar jag av att gå i, trots att jag annars har fotbäddar. Men de är ju lite skönt uppbyggda i hålfoten och med skön kork.
    Men blir Foppatofflor lite sliriga liksom? Och är de för platta också?
    Jag kanske måste PROVA någongång i affären, för nu blir jag liksom nyfiken. Av någon anledning har jag trott att de är väldigt ergonomiska (för vanligt folk Inte för mig då som är så känslig för att det inte är JÄTTE-ergonomiska skor) eftersom de är så populära. Och för att folk inom vården använder dem så flitigt.
    Trodde faktiskt de var superergonomiska.
    De är så vanvettigt breda. Som att ha pråmar på fötterna. Vikten är dock en fördel, de väger verkligen ingenting.
Svar på tråden Foppatoffeln?