• Anonym (H)

Panodil eller Ipren, vad är skillnaden?

Jag har ätit Panodil för min hemska mensvärk och detta hjälper inte mycket. En kompis säger att Panodil inte hjälper mot mensvärk (fast det står det på kartongen) hon säger att jag ska äta Ipren istället. Stämmer detta för er? Vad är det för skillnad mellan tabletterna?

• Svar på tråden Panodil eller Ipren, vad är skillnaden?
  • mandelblomma

ja Ipren brukar fungera bättre på just mendvärk, har en annan aktiv substans än Alvedon

• Sheldon

Panodil är paracetamol, ipren är ibuprofen. För mig är ipren bättre mot mensvärk än panodil.

Dumhet är en smittsam folksjukdom som med alla medel bör bekämpas!
  • Anonym

Har du riktigt jäkla ont så ta en ipren och två panodil på samma gång. Fick det rådet av en läkare.

• mandelblomma
    Anonym skrev 2011-06-26 22:51:27 följande:
    Har du riktigt jäkla ont så ta en ipren och två panodil på samma gång. Fick det rådet av en läkare.
    två 500 mg panodil då för sakens skull :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-26 22:51:27 följande:
    Ja, de funkar att kombinera om det behövs. Kan hjälpa bättre.
  • Anonym (H)

okej jag får köpa hem Ipren då för detta håller inte längre. Jag har Panodil Forte 1g som jag fått utskrivet pga annat men det hjälper inte mot mensvärken. Tack för era snabba svar!

• Meland

Men om du har problem med sura uppstötningar då ska du absolut inte äta Ipren

• Sara62

400 mg Ipren högst tre ggr per dygn fungerar bättre mot mensvärk. Ett alternativ inom samma grupp är Naproxen/Pronaxen.
    Kombinera gärna med Panodil/Alvedon för ännu bättre effekt.

Svar på tråden Panodil eller Ipren, vad är skillnaden?