• Hansen

Någon fågelkunnig? Svalor

Jag bor på tredje våningen och har en balkong som inte är inglasad. Jag har ett hål/öppning uppe vid taket på balkongen och en familj svalor har flyttat in där. Det har knappast varit en dans på rosor för fågelungarna har pipit non stop, dag, tidigt morgon, kväll och natt. Bara tysta någon timme i taget. Men idag när jag kom hem efter jobbet vid 19 så sa min sambo att han inte har hört ungarna något idag. Jag har heller inte hört något sedan jag kom hem. Nån som vet vad som kan ha hänt? Har de dött troligt? Fast konstigt att alla kan dö samtidigt? Eller har de lärt sig flyga och flyttat? Börjar bli lite orolig och hoppas att de mår bra fast de är jobbiga:| Någon som vet hur dessa fåglar fungerar?

• Svar på tråden Någon fågelkunnig? Svalor
  • Skarpa

Om ni har ekorrar i närheten kan de plundra svalbon. De rensade bort alla svalor hos oss ett år Obestämd

• Hansen

Nej inga ekorre här, enda hotet mot dem hade väl varit min gamla katt som går ut på balkongen ibland men han kan ju aldrig komma upp till fågelungarna. Hade de ramlat ut och katten tagit dem så hade vi ju märkt det också. Spårlöst borta typ

Svar på tråden Någon fågelkunnig? Svalor