• Jaramla

Hur gammalt var ert barn när det åkte FlumeRide på Liseberg?

Längdgränsen med vuxen är ju bara 90cm men hur gammal bör man vara? Min 3,5åring älskar allt han har fått prova av attraktioner och han vill åka även flumeride (som storebror gör) men jag tycker den verkar så läskig för en sån liten! givetvis skulle jag åka med men skall han få åka alls? när testade ni första gången? tack :)

• Svar på tråden Hur gammalt var ert barn när det åkte FlumeRide på Liseberg?
  • Furstinna
    Jag har själv en 3½ åring och jag hade inte åkt med henne. Men mest för jag tror inte alls hon skulle tycka om de. Jag va 4-5 när jag åkte första gången på Liseberg :)
  • darkwell82

Min son var 2½ år, exakt 90 cm första gången, han älskade det. Han åkte allt han fick för sin längd och det var inga problem. Rabalder och flumride är hans stora favoriter

• Cecci78

mina barn kommer åka det när de är tillräckligt stora för att åka själva, jag skulle aldrig någonsin sätta mig i den igen;))

• Zaphy

Min äldste son var 3 år när han åkte Flumride första gången. Och snart ska hans lillebrorsa som blir 4 år i år få åka den. En kompis pojk som är 4 år älskade Flumride och ville åka den igen och igen. :)
    Men det är ju såklart olika från barn till barn. 

• Humlan03

Min unge var tre och ett halvt när vi var på Liseberg senast. Favoriterna var Rabalder och Flumeride, medan hennes fyraåriga kompis var helt nöjd med Sagoslottet och Kaninresan. Barn är ju lika olika som oss vuxna! Är din unge lika åkgalen som min är det säkert inga problem.

• o0Misan0o

Min son åkte den när han var 4 år, och han gillade den inte alls, blev jätte rädd. Men han är väldigt rädd när det gäller karuseller och åker bara bil/häst-karuseller som går sakta på marken, och ev nån flygande elefant/helikopter.

• Mammilon

Min son åkte förra året, flera gånger, när han var 2,5, precis 90 cm. Han tyckte det var kul, men lite läskigt. I år vill han dock inte åka utan nöjer sig med att titta på och säger att det är roligt. Visa hur den ser ut och fråga barnet. Det är ju egentligen bara en stor rutschkana med vatten i.

Svar på tråden Hur gammalt var ert barn när det åkte FlumeRide på Liseberg?