• Jaramla

Hur gammalt var ert barn när det åkte FlumeRide på Liseberg?

Längdgränsen med vuxen är ju bara 90cm men hur gammal bör man vara? Min 3,5åring älskar allt han har fått prova av attraktioner och han vill åka även flumeride (som storebror gör) men jag tycker den verkar så läskig för en sån liten! givetvis skulle jag åka med men skall han få åka alls? när testade ni första gången? tack :)

• Svar på tråden Hur gammalt var ert barn när det åkte FlumeRide på Liseberg?
  • Trulis78

Min äldsta dotter åkte den första gången när hon precis hade fyllt tre. Hon är en vilding och älskar allt som går fort. Jag var lite tveksam först eftersom jag egentligen tyckte att hon var lite för liten men hon tjatade och tjatade så till slut åkte vi. Dottern älskade det och vi åkte igen och igen! Likaså älskade hon Rabalder.

Nu är yngsta dottern tre och om hon vill åka den i sommar så kommer hon att få göra det. Hon är dock lite lugnare av sig så jag är inte säker på om hon kommer vilja.

• elocin

Jag har åkt Kållerado  med min långa 3 (snart 4-åring) och det gick bra. Flumride känns läskigare. Han skulle förmodligen älska det dock.

If a tree falls in the forest and noone hears it, it's still a tree right? (Jason, True blood)
  • Prospero

5 år, skulle fylla 6. Året innan åkte vi mer snälla saker. Kul att spara lite så de inte har åkt allt när de blir större också!

• Helle333
    Jaramla skrev 2011-06-27 09:41:22 följande:
    Längdgränsen med vuxen är ju bara 90cm men hur gammal bör man vara? Min 3,5åring älskar allt han har fått prova av attraktioner och han vill åka även flumeride (som storebror gör) men jag tycker den verkar så läskig för en sån liten! givetvis skulle jag åka med men skall han få åka alls? när testade ni första gången? tack :)
    Jag åker själv inte sånt där men har sett barn som sett ut att vara från två år och uppåt i Flumride.
  • Lallamen

Vår yngsta åkte som treåring och han älskade den och hade han fått bestämma var det den enda vi hade åkt.

• MrsB2011

Det viktigaste är nog att ditt barn vill riktigt mycket,
    jag minns när mina föräldrar liksomlurade upp mig i den där, och jag var en riktig fegis.
    Var säkert 7-8 år iallafall - kanske äldre.
    Dom menade på att det inte alls var den karusellen ;)
    Men det var det!
    Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv som när jag var där uppe på backen, jag grät rentutav!

Idag är jag livrädd för karuseller och vågar inte ens åka lissebergbanan.
    Jag nöjer mig med dom små karusellerna jag :P haha.

Vill min 3-åring åka den får hennes pappa följa med ;)

• milooj

2.5 och nån cm över 90. Tyckte de var roligt :)

• Shirin85

Vi bor inte nära Liseberg men var där nu i somras och då var de sju, fem och tre och alla tyckte den var dökul.
    Treåringen satt framför mig och jag höll i henne. 

• tjoohalia

Äldsta sonen åkte första gången när han skulle fylla 2 (förra sommaren alltså) han åkte med sin pappa och morbröder och älskade det. Tror att han var ca 95cm då, kanske lite längre

• jannah

Vi var på Liseberg för nån månad sen, och då åkte jag och dotter på 3 år FlumeRide... Hon satt framför mig i bakre delen av båten, och så höll jag om henne. Gick jättebra, men lite läskigt tyckte hon att det var... Glad

¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
  • Jaramla

det har varit roligt att läsa alla svar, tack!

min son ville ju åka så vi åkte...... och han älskade det! ville åka igen och igen och igen och grät bara när han förstod att han inte fick åka alla de andra attraktionerna som typ atmosfear

• Exter

Kerly, låter som vår son, han gråter oxå när han inte får åka de "stora grejerna". Han bara ÄLSKAR Flume Ride...han åkte första gången i år, han var 2,5 år.... GALENPANNA!!!

• Sannys

4år! men han ville åka när han va 3år

• Mariohn

Det har funnits en liknande tråd tidigare med folk som lät sina barn åka när de var 1 eftersom ingen sade något.... Det tycker jag är sjukt. 

• Isabelle08

Min tjej på tre år (107 cm) testade Flum Ride nu i somras...gillade inte den alls eftersom man blir blöt. Men Kålerado och allt annat med mycket fart åkte hon ett flertal gånger (tacka vet jag åkpass ).  

Låter konstigt att en ettåring får åka Flumride tror inte så mycket på det. Det är duktiga på att mäta barn som ser korta ut och en ettåring skulle de absolut inte låta passera. Min tjej ville åka Flumride förra sommaren och hon ser stor ut för sin ålder, men det saknades 2 cm till 90 cm.

När min tjej var ett år var det Sagoslottet och Drakbåtarna som gällde och då satt hon med mig i knät.  

• Isabelle08
    Isabelle08 skrev 2011-08-19 19:39:07 följande:
    Min tjej på tre år (107 cm) testade Flum Ride nu i somras...gillade inte den alls eftersom man blir blöt. Men Kålerado och allt annat med mycket fart åkte hon ett flertal gånger (tacka vet jag åkpass ).  

Låter konstigt att en ettåring får åka Flumride tror inte så mycket på det. Det är duktiga på att mäta barn som ser korta ut och en ettåring skulle de absolut inte låta passera. Min tjej ville åka Flumride förra sommaren och hon ser stor ut för sin ålder, men det saknades 2 cm till 90 cm.

När min tjej var ett år var det Sagoslottet och Drakbåtarna som gällde och då satt hon med mig i knät.  

... Jag menar inte Kålerado = ) .. den heter nog Rabalder ... f.d Nyckelpigan på min tid = )
  • gullanborg

min son hade fått åka flumeride men den blev tyvärr avstängd när vi stod i kön. 

det var första gången vi var där och han åkte allt han fick åka:) rabalder åkte han med:)  

• odda

min tjej är 4 år och är 91 cm och hon åkte den i förgår när vi va i göteborg med släkten hon tycktre att det va kull men backarna va litte läskiga och det va rätt strömt då

Svar på tråden Hur gammalt var ert barn när det åkte FlumeRide på Liseberg?