• Imasy

Hjälp med sandlåda

jag har beställt en sandlåda till kidsen enligt den bifogade bilden (dock röd/vit tak).

Men nu är det så att den kommer obehandlad, furu. Så vad ska jag göra? Måla, lacka eller olja?

Så får jag beslutsångest då jag är så töntig och vill att den ska matcha huset också :D 

men hur tror ni man behandlar trät bäst? -vad hade du gjort?

• Svar på tråden Hjälp med sandlåda
  • thomas55

Ta det som är snyggast - den håller nog så länge som ungarnavill ha den

• Imasy

Haha, ja fast jag vet ju inte vad som blir snyggast ;D

Ska den matcha huset så måste jag måla den i falu rödfärg, men med tiden så släpper ju färgen och då blir väl kläder förstörda tex?

Så jag funderar väl på lack eller olja tror jag, men vilken av dem behandlar trät bäst? Den ska ju tåla en masa väder och vind. 

• Kodia

Är det helt obehandlat trä? (dvs inte tryckimpregnerat) I så fall tror jag det hade varit snyggt och mest praktiskt att olja sandlådan och golvet (om de alls behöver behandlas) och måla "huset" med vit fasadfärg. (antar att ni har vita knutar på huset)

• contro

Vilken praktisk lösning, var har du köpt den?

• Imasy
    Kodia skrev 2011-06-27 20:10:55 följande:
    Är det helt obehandlat trä? (dvs inte tryckimpregnerat) I så fall tror jag det hade varit snyggt och mest praktiskt att olja sandlådan och golvet (om de alls behöver behandlas) och måla "huset" med vit fasadfärg. (antar att ni har vita knutar på huset)
    Tyvärr har vi inga vita knutar. Huset är rött med svarta detaljer. Det enda vita är väl i princip runt fönstren. Men det kändes lite väl trist att måla den svart ;)
  • straw2008
    Imasy skrev 2011-06-27 21:03:10 följande:
    Jag har köpt den ifrån ett företag i Tyskland. De säljer via ebay bland annat.
    OMg cool!! Vad heter företaget ? MÅÅÅSTE bara ha en sån!!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Hjälp med sandlåda