• Anonym

Någon som äter seroquel mot ångest?

Har du provat andra mediciner tidigare mot din ångest? Skulle aldrig äta seroquel om jag inte var absolut tvungen, dvs psykotisk. Man kan få permanenta biverkninga av den. Bl.a ofrivilliga kroppsrörelser. Om dessa blir permanenta så försvinner de inte ens när man slutat med medicinen. Läs biverkningslistan...

• Anonym

Jättetrött de första veckorna, och då menar jag jättetrött! Nästan så att jag gick i en dimma.
    Det blev bättre efter ett par veckor.
    Jag är inte lika ångestfylld längre. Tycker att det är en bra medicin. Måste ta det vid 20-tiden på kvällen(har depå varianten). Tar jag den för sent är jag supertrött på morgonen och att ta den som morgon medicin går inte alls för då blir jag alldeles för trött.

Trötthet är väl den biverkning som jag märker av.

• Anonym
    JMM01 skrev 2011-07-22 15:34:47 följande:
    Du har inte funderat på all lösa det utan psykofarmaka?
    För det är ju så lätt och fungerar för alla...
  • Anonym

Jag var jättetrött första veckorna och vid upptrappning av dosen. Första dagarna tappade jag också aptiten, men sedan har jag gått upp ett par kilo (inte mycket). Jag har haft Seroquel depot i nästan ett år och är ff trött förutom när jag har hypomani.

Mot panikångest tycker jagvanliga seroquel fungerar bättre i stunden än att ta en seroquel depot.

Jag har avstått från alkohol för det mesta och annars har jag blivit mkt trött. Om jag någon gång dricker alkohol så är det väldigt små mängder och så struntar jag i medicinen om det är mer fest. Fast då blir jag extremtrött i ett par veckor igen, som att kroppen märker av dirket at jag slutat och börjat med medicinen. Jag är superkänslig för det!

• Anonym

Effekten kom ganska snabbt. De värsta insättningsproblemen (gräslig trötthet)gick över efter några veckor. Äter just nu 600 mg. Läkaren ändrar dosen när jag blir bättre/sämre. Den bästa medicin jag haft. Över 300 mg fungerar den också som antiepressiv. Har mycket mindre ångest. Hade under en period psykotiska förvirrade tankar och de försvann vid doshöjning. Upptäckt för ett tag sedan att nästäppa stod som biverkan. Det får jag nästan exakt vid 22-tiden när jag tagit tabletten vid 20.00. Jag är jättetrött på morgonen. Tar depotvarianten vid 20-tiden. Dricker inte alkohol.

Svar på tråden Någon som äter seroquel mot ångest?