Inlägg från: Anonym (en till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till)

Någon som äter seroquel mot ångest?

Anonym skrev 2011-11-09 18:06:28 följande:
    Effekten kom ganska snabbt. De värsta insättningsproblemen (gräslig trötthet)gick över efter några veckor. Äter just nu 600 mg. Läkaren ändrar dosen när jag blir bättre/sämre. Den bästa medicin jag haft. Över 300 mg fungerar den också som antiepressiv. Har mycket mindre ångest. Hade under en period psykotiska förvirrade tankar och de försvann vid doshöjning. Upptäckt för ett tag sedan att nästäppa stod som biverkan. Det får jag nästan exakt vid 22-tiden när jag tagit tabletten vid 20.00. Jag är jättetrött på morgonen. Tar depotvarianten vid 20-tiden. Dricker inte alkohol.
    Intressant det du skriver att den har en antidepressiv effekt över 300 mg. Var har du läst/hört det?
    Jag ska just till att höja från 300 till 450 mg pga att jag känner att jag är på väg in i hypomani och får allt mindre sömnbegär. Faller lätt ner i djupa depressioner och växlar med snabba ryck. Är livrädd att inte få den antidepressiva effekten (ska trappa ut ssri samtidigt nu också pga att de kan trigga igång manier).
Svar på tråden Någon som äter seroquel mot ångest?