• Gul Katt

Någon som har erfarenhet av Rectogesic?

Fick idag en tub Rectogesic utskriven av en läkare idag. Har gått länge med blod i samband med avföring. Och även klåda och jobbig smärta!

Har testat xylproct tidigare under tre veckor, men det hjälpte inte alls.

Tydligen så har jag väldigt många små sprickor och även kramp i ringmuskeln (?), så då skrev hon ut denna. Svindyr var den....

Men, jag har inte vågat testa den. Läste bipacksedeln nu ikväll och det verkar vara vanligt med huvudvärk och yrsel. Jag har migrän, och då skulle man tyligen inte använda den. Blir så trött....Törs jag pröva den eller har jag slösat bort 400 kr på en jäkla salva?

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Rectogesic?
  • Lady without tattoo

Vad sade läkaren då du berättade att du har migrän,jag menar i samband med att du frågade om biverkningar?

Yrke: Leg pratkvarn
  • Gul Katt

Jag frågade aldrig om biverkningar....Utan läste det när jag kom hem från apoteket. Och läkaren frågade inte om jag hade migrän heller. Och ärligt talat hade jag aldrig kunnat gissa på att en salva mot analfissurer kan utlösa svåra migränanfall....

Nu har jag dock ringt och kollat. Och jag fick absolut inte använda den! Återstår att se om jag får lämna tillbaka 400-kronorstuben då....

• Lady without tattoo
    Gul Katt skrev 2011-06-28 15:16:31 följande:

Jag frågade aldrig om biverkningar....Utan läste det när jag kom hem från apoteket. Och läkaren frågade inte om jag hade migrän heller. Och ärligt talat hade jag aldrig kunnat gissa på att en salva mot analfissurer kan utlösa svåra migränanfall....

Nu har jag dock ringt och kollat. Och jag fick absolut inte använda den! Återstår att se om jag får lämna tillbaka 400-kronorstuben då....

Tala om nästa gång för läkaren vad du ahr för krämpor..så kanske du slipper detta.
    Yrke: Leg pratkvarn
Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Rectogesic?