• Sunniva

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Även om jag är skeptisk så vinner nyfikenheten, blir inköp av bikarbonat senare idag :D
    Det här stannar mellan oss ;)

• Sunniva

Nu var de gjort! Blev som öl, fräste och skummade :) Kanske lillbebis är en grabb då? maken ser toknöjd ut :D

• Sunniva

Bara en tanke....(tråkigt på jobbet)
    Om maken kissar i en burk med bikarbonat, och jag i en annan (om jag inte vore gravid så det inte påverkades av det)
    Undra om hans skummar då, och mitt blir utan reaktion? Förstår ni tanken?

• Sunniva
    NessaG skrev 2011-07-07 23:26:51 följande:
    Ja, min man testade o det skummade men har inte lyckats få en kvinna som inte är gravid o göra detta, då inte verkar bry sig. Min tanke e exakt samma, men ingen verkar kunna göra mig den tjänsten. För är en kvinna inte gravid då borde det ju inte skumma!...
    Aha! Ska fjäska lite med mina vänner, fast risken är väl att de säger upp bekantskapen ;) A bit of an odd request so to spek :D
    NessaG skrev 2011-07-07 23:35:30 följande:

Har hittat en i tråden som gjort testet o hon är inte med barn....

" LJF skrev 2011-07-03 20:50:28 följande:
     Jag testade, hände inget och jag är ogravid. Men jag testade bara för Öllegårds skull för jag var ju inte alls nyfiken på hur reaktionen skulle bli"

Då kan d ju faktiskt stämma detta eller? :))

Inressant! Ja i makens hemland ( Skottland) tror dom helt och fullt på denna metoden. Jag tycker det är spännande, fast försöker ta det med en nypa salt. Betyligt enklare en rödkåls testet med :D
  • Sunniva
    mammasgullar skrev 2011-07-08 11:40:14 följande:

Haha jag kan höra med syster min, det ska nog gå

Se där ja! :D
    Själv har jag en väninna som går med på det mesta, får väl muta med ett glas vin ;)
  • Sunniva
    WAAC skrev 2011-07-08 16:22:41 följande:
    Min syster skall också göra det ikväll! Kul o se om ingen av de ogravida får någon reaktion. Kanske skall tvinga mannen också, det borde ju bubbla

Kul, uppdatera gärna hur det gick! :)
  • Sunniva
    NessaG skrev 2011-07-09 01:19:15 följande:

Rödkåls testet???

Nu får du allt dela med dig här ju!!! Hhahaha

Stämde detta testet på dig då??

Så här ska man tydligen göra (kopierat text från en annan tråd)

Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull

Låt koka ca 10 minuter

Låt svalna så det kallnar

Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.

låt sedan stå stilla några minuter.

Avläs sedan färgen!

RÖTT/ROSA indikerar POJKE

LILA indikerar FLICKA

Lite av en procedur alltså haha :D

• Sunniva
    tezzan83 skrev 2011-07-09 21:57:05 följande:
    Oj det blev lite konstigt inte tyvärr för att jag fick en son för han är det bästa som har hänt mig,  utan att testet inte är att lita på för er som undrar! =)

Nej man ska nog ta det med en nypa salt, men kul är det :)
    Grattis till sonen!
  • Sunniva

Gjorde testet för ett tag sen visade starkt att det var en liten grabb, ska på RUL imorgon och får förhoppningsvis veta kön då och se om det stämmer, uppdaterar! :D

• Sunniva
    Lillis2012 skrev 2011-07-25 10:45:54 följande:
    Oj så spännande!! =) Lycka till på RUL:et! Jag väntar med spänning på att komma till v 10+ =P Då ska här kissas i plastmugg =P

Tack, tack! Tänk att kissa i plastmuggar kan vara så spännande haha, man blir helr rabiat när man är gravid! :D
  • Sunniva
    Lillis2012 skrev 2011-07-25 11:06:05 följande:
    Är det nån här som testat mjölkdropp-testet?? =)

Do tell! :D
  • Sunniva
    Sunniva skrev 2011-07-25 10:30:50 följande:

Gjorde testet för ett tag sen visade starkt att det var en liten grabb, ska på RUL imorgon och får förhoppningsvis veta kön då och se om det stämmer, uppdaterar! :D

Lille bebisen kämpade hårt på att inte avslöja sig på RUL :D
    Tyckte jag såg en liten snopp fladdra förbi (mannen såg samma), men BM sa att hon inte såg något. Funderar på köns UL i Göteborg, fast lite charmigt att vänta och se. Beslut, beslut... :)
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?