• ciccir

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Nu har jag testat, här var det mannen som absolut tyckte vi skulle testa. Det hände absolut ingenting! Har inte läst så mycket i tråden men spelar det någon roll om man använder morgonurin eller annat? Hur mycket ska man kissa? Jag kanske tog lika delar... till 2 tsk bikarbonat... Har BF om 7 veckor så inte så länge tills vi får veta om det stämde eller inte!

Haha, känns lite typiskt för nu kommer jag ställa in mig på en flicka fast det kanske inte alls stämmer! Och vi som valt att inte ta reda på könet. Jaja :)

• ciccir
    stjierna skrev 2011-06-29 08:50:30 följande:
    Jag bakar ett sjukt gott filmjölksbröd minst två ggr/vecka med bikarbonat. så vi har det alltid hemma :P toppen för mig att få ett nästintill gratis bröd! :D
    Men Gud, recept tack!

Jag vill också testa med morgonurin innan jag ätit nåt men glömde och kom på det precis när jag satt mig på toan... bara att vänta med frukosten då!

Skrev om detta i min BF-tråd och en av tjejerna fick kille som resultat och på UL hade dom sagt troligtvis kille...

Jag börjar typ tro på detta :) haha
  • ciccir
    Sunniva skrev 2011-06-29 11:25:56 följande:
    Även om jag är skeptisk så vinner nyfikenheten, blir inköp av bikarbonat senare idag :D
    Det här stannar mellan oss ;)
    absolut ;)
  • ciccir

stjierna: Tack så mycket! Ska baka det redan idag... iaf om bikarbonatet räcker

• ciccir
    Kristina1977 skrev 2011-07-04 13:06:18 följande:
    Jag gjorde precis testet, men vet inte om jag har fattat rätt... Tog ungefär lika mycket av båda, och det blev skum på ytan (men bubblade inte) och så lät det ungefär som nyupphälld läsk. Ska det tolkas som en pojk då, eller behövs det mer bubbel och fräs?
    Jag skulle tolka det som att det ligger en liten prins i magen :)
  • ciccir

Ja, för mig blev det absolut NOLL reaktion så enligt testet är det en liten tjej i magen. Ska bli såå spännande att se om det stämmer/se vad det blir :) 6 veckor kvar (+/- 2 eller så...) När har du BF?

• ciccir
    Brooks skrev 2011-07-06 11:48:32 följande:
    I går kom lillebror till världen - så för mig stämde inte testet som visade på flicka.
    Åh! :) Grattis till en liten prins då! Solig
  • ciccir
    Chessy skrev 2011-07-23 17:15:05 följande:
    21/7 fick jag en liten pojke, så det stämde inte på mig ^^
    Grattis till sonen! :)
    JoRi skrev 2011-07-23 18:09:23 följande:
    Fick igår en liten tjej, testet stämde på mig! 

Vet en till som gjorde testet och det visade på tjej, hon själv var säker på att det var en kille men testet hade rätt för visst kom det en liten tjej!  
    Grattis till dottern!

Får se inom en månad nu (förhoppningsvis) om testet stämmer for mig, visade flicka...
  • ciccir
    stjierna skrev 2011-08-08 09:16:28 följande:
    Tesan L: jag kan fota mitt o lägga upp - noll reaktion, inget skum, inget vitt, inget pys el bubblor! ;)
    Ja! Lägg gärna upp en sån bild!! :)
  • ciccir
    shadowstorm skrev 2011-08-09 12:53:13 följande:
    Vet du jag har fått veta då. DE FÅR INTE necka säga könet om de sett, om man vill veta. Detta berätta en förlossningsläkare för mig. De har ingen som helst rätt att necka föräldrar att veta könet! Så det är bara dumheter de håller på med!
    De har vist rätt att neka. Det är dock olika från landsting till landsting vilka regler de har. Har i Östergötland ingår inte könsbestämning i rutinultraljudet, det är inte det som undersökningen går ut på. Jag vet iofs att en del fått reda på könet iaf, och det kan ju tyckas orättvist. Men det är inte för att ta reda på kön som man gör rutinultraljud och alltså behöver de inte "spendera tid" på att ta reda på det heller. Vi hade gärna tagit reda på det men fick nej. Tycker det är lite larvigt så länge RUL görs efter 18+0. Oavsett, så har de ingen skyldighet att berätta.
  • ciccir

På detta testet fick jag resultat flicka. Idag går jag in i v.40 så snart får vi facit på bröstet Solig Prins eller prinsessa, det är frågan :)

• ciccir

Jag testade för första gången för 6 veckor sen, var då i v.33-34. Då fick jag garanterat resultatet tjej. Inte minsta tillstymmelse till reaktion. Men idag testade jag igen (är i v.40 nu, 39+1) bara för att, och då blev det först ingen reaktion alls men efter ett tag (5 minuter?) var det som lite klumpar av skum uppepå, inget pys. Då ska det väl tolkas som om det ligger en pojke i magen trots allt. Haha, man blir ju inte klok på detta. Hoppas det drar igång snart så att vi får veta nångång! :)

• ciccir
    Lillis2012 skrev 2011-08-11 09:45:57 följande:
    Lycka till när det är dags! Dock kanske man ska läsa av resultatet på en gång så då blir det väl en flicka, eller?? =)
    Ja inte vet jag hur det ska tolkas och när, haha! :) Tack, det kommer garanterat gå bra ;) Bara ungen kommer uuut! hihi
  • ciccir
    Lillis2012 skrev 2011-08-11 09:57:11 följande:
    Jo precis =) vi får tolka ditt resultat när vi har facit i hand =) Du är rätt nära nu eller hur ?? =)
    Ja, rätt nära. Hoppas jag iaf :) Har bf om 5 dagar, 16 aug. Men man kan ju gå över två veckor och då är det ju inte lika nära längre. Fast jämför man med när man precis hade plussat eller tillochmed när man var halvvägs, DÅ är det ju nära oavsett om man går över eller inte :)
  • ciccir

De första två testen jag tog stämde inte då de visade flicka. veckan för bf gjorde jag två tester till och då blev det pyyyttelite skum/små små klumpar. Om det var resultat för pojke så stämde det eftersom jag fick en liten prins :)

• ciccir

Så spännande, snart kan jag göra testet med mitt andra barn, v.10 nu så får vänta några dagar:)

Förra gången visade det typ tjej men ut kom vår underbara son. Fast det vart liksom liiite aktivitet eller vad jag ska säga så kanske visade rätt iaf, fast jag tolkade fel...

Supersugen på att göra rödkålstestet också!! Och det kunde man väl göra tidigare?? Nån som vet? :)

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?