Inlägg från: LillaE2012 |Visa alla inlägg
  • LillaE2012

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Har provat jag med nu, hände ingenting, tror jag inte iaf. Om det pyser låter det jätte högt så man inte kan missa det? jag lyssna, lyssna och la örat mot muggen och kanske hörde jag då liiiiiiite pys, men var väldigt svårt att uppfatta. Ska prova en gång till och ska be mannen prova han med för att se om det blir någon skillnad för honom, svårt o veta hur det ska låta.

• LillaE2012

Nu har jag gjort testet igen och även bett mannen göra för att se hur det ska låta om det är pojke. Och jag får nog tolka mitt test som att det inte händer någonting. För mannen pyste det direkt och skummade, behövde inte ens röra om. Lite tidigt ännu, så jag ska göra testet igen om några veckor, spännande o se om det kommer stämma sen, men jag tror nog på en pojke ändå

• LillaE2012
    Mmmbop skrev 2011-08-24 21:51:39 följande:
    Nä men jag tycker bikarbonattestet är svårt. Jag häller och rör, det blir ju inga bubblar eller nåt skum eller så, men håller jag glaset mot örat kanske det pyser lite? Eller hur starkt ska reaktionen vara?

När jag gjorde upplevde jag samma. Men insåg att det lät lika redan utan bikarbonatet, alltså själva urinen lät lite i muggen. Men vääääääldigt tyst. Bad min man göra testet och han fick en reaktion direkt helt annorlunda från min, det både skumma och pyste som när man häller upp läsk.
  • LillaE2012

Nu har jag mitt resultat i famnen. Det blev en flicka. Testade i vecka 12 och 14 och då visade det på flicka. Testade även sent i grav v. 33 där någonstans och fick då lite skum på kanterna (vilket ska vara pojke) Testade inte med morgonurin då så gjorde ett nytt test igen med morgonurin som då inte gav någon reaktion och alltså tyder på flicka. så i mitt fall stämmde det alla gånger utan ev av gångerna som dock inte var morgonurin.

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?