• JaJoHu

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Kul grej! Har testat och fick svaret till att det ska va en kille därinne :) Vi får väl se.. är i v.23 nu och kommer kanske få reda på svaret redan i v.32...

• JaJoHu
    Blondina skrev 2011-11-13 21:13:10 följande:
    Är det någon som har koll på det är med sträng på magen. Med dottern hade jag en väldigt tydlig mörk sträng, nu har jag det inte..................

Undrar också... fast jag hade en tydlig sträng med sonen sist men ingen denna gång...
  • JaJoHu

Måste fråga er.. det är så att jag gjorde testet för några veckor sen och då tyckte jag att det kom 2 bubblor men inget mer. Jag trodde att det visade pojke fast känslan sa nåt annat.

Hur som helst så testade jag imorse igen och denna gång med ny bikarbonat (såg i efterhand att den förra jag använt var alldeles för gammal) och fick ingen reaktion alls! Inte ens minsta antydan till bubbla eller pys.Rörde ändå om efter några sekunder för att se men inget.

När jag testat tidigare så har det inte varit på morgonen och jag har hällt på ett sätt att det kan ha blivit bubblor av min "hällteknik".

Vad tror ni? Är det en tjej eller pojke?      

• JaJoHu
    Chokladälskaren skrev 2011-12-12 18:59:01 följande:
    På mig stämde det inte alls. Enligt testet så visade det att det skulle bli en pojke men enligt könsul så är det en flicka vi väntar.

Bubblade/fräste det mycket med ditt test?
  • JaJoHu
    Loncelot skrev 2011-12-16 15:36:51 följande:

Det är en bra fråga men ja kan iallafall säga att mina 2 har blivit till på ägglossningsdagen då jag haft ägglossningsmonitor och endast haft sex på ägglossningsdagen min första är en pojke och den i magen är en flicka enligt rul däremot ser ja precis lika dan ut och känner likadant som med min pojke så jag är osäker fast BM sa att hon var 100% på att är en flicka i magen... vi får se i februari...

Rödkålstesten måste jag göra om då jag råkade hälla i då kålspadet forfarande var varmt och inte kallt läste inte på tillräckligt men måste säga att att det jag gjorde så vart färgen åt det mörkrosa cerise hållet räknas det som lila??? Hmmmmm....  

Spännande det där... jag har också en pojke sen innan och min känsla säger att det är en tjej denna gång fast jag kan inte riktigt tro på det eftersom jag (precis som du säger) mår likadant och ser likadan ut som förra graviditeten.

Fler som känner igen sig? Har fått för mig att det måste skilja en del på graviditeter om man får olika kön. 
  • JaJoHu
    Mauritius skrev 2012-01-09 18:17:11 följande:
    Jag gjorde testet nu. Är i vecka 18 och ska på UL nästa vecka och så ska vi se om domkan se vad det är. Bikarbonattestet rörde sig väl lite när jag kissade på det men inte så att det bubblade direkt. Är det en tjej då kanske....?
    Undrar jag också! Fick en bubbla när jag testa en gång och inget hände när jag gjorde om testet vid ett senare tillfälle i graviditeten... så nu är man mer än nyfiken!

i v. 33 nu.   
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?