• Elwan

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Följer!

• Elwan
    stjierna skrev 2011-06-28 08:17:22 följande:
    Hej hej!

Jag visste inte i vilken underrubrik jag skulle lägga tråden, men att bebisen utvecklar ett kön är väl fosterutveckling, tänkte jag :´)

Jag är lite nyfiken på om det är någon här som har gjort The Baking Soda-test för att "kolla könet" på bebisen i magen. Jag fick tipset av en kompis som bor i UK, hon sa att det hade stämt på alla hennes 4 ungar (plus den i magen!)...
    Hej hej...När kan man ta det här testet? Jag är bara i v 5 nu o vi vill inte få ett nsäkert svar av BM men jag tänkte att det kunde vara kul o se om det stämmer med när bebben kommer ut. Om allt går bra med graviditeten nu.
  • Elwan
    Mamacitaa skrev 2014-03-13 11:26:37 följande:
    runt vecka 11 gjorde jag första gng =)
    O stämde det?
  • Elwan
    Mamacitaa skrev 2014-03-13 12:26:33 följande:

Vet inte än.. får se på rul nästa vecka. Testet sa pojke :)
    oooh spännande
  • Elwan

Jag vill bara inflika att om man läser av resultaten här ovanför så har 61% som testat fått resultat som stämmer. Vilket betyder att något man har en 50% chans på från början, resulterar i att ca 10% lika gärna skulle kunnat gissat fel. Precis som att man sitter och gissar eller "känner att det är en flicka" innan.

Detta test har alltså en säkerhet på 10% att det visar rätt. Dvs 10% större chans än om man bara gissar.

Eller tyder jag resultaten helt fel?
    Jag har aldrig varit bra på matte.

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?