Inlägg från: Carolinee87 |Visa alla inlägg
  • Carolinee87

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Är lite klyven, när jag gjorde testet hände ingenting..inte ens fast jag rörde om ordentligt. men när jag satte örat mot koppen hörde jag ett sakta brus, vad innebär det?

• Carolinee87

Ingen annan som har fått test som inte visar någon reaktion alls fast man så rör hårt annat än ett svagt brus om man satt örat uppefter? :p

• Carolinee87
    Mamacitaa skrev 2014-03-15 09:23:46 följande:

Får du ingen reaktion så tyder det på flicka :)
    ja men det kom ju ett svaagt brus när jag la örat uppefter, men inget man kunde se med ögat fast jag försökte :p är det då en tjej också? Känner mig helt IQ befriad nu :D
  • Carolinee87
    Mamacitaa skrev 2014-03-16 14:12:44 följande:

Cnn då vet jag inte. Har du testat nåt mer efter ?
    Första teste jag gjorde fick jag nåra bubblor o sen lite lite brus.. andra gng ingen reaktion, tredje gng bubblor + en massa brus :

p
    Jo har prövat flera gånger, nyfiken som man är å varje gång fått samma reaktion. Inget pys eller bubblande alls. Inte för att jag tror att det är säkert oavsett, men vore kul att få ett tydligt flick/pojk resultat så man ser om det stämmer sen :)
  • Carolinee87
    Mamacitaa skrev 2014-03-17 07:59:37 följande:

Då skulle jag tippa på flicka :)

Jag testade nu i morse och rörde om, det bubblade och pyste så vi får se om det stämmer på pojke :)
    Haha, ja jag prövade ha örat uppefter en mugg med enbart vatten i också å då hörde jag samma låga brus så va nog ingenting :p spännande att se dock! har för mig att testet visade flicka på sonen också så :p

Ska ni ta reda på kön?
  • Carolinee87
    Mamacitaa skrev 2014-03-17 11:38:33 följande:

Om det går så.kommer vi det, jag är för nyfiken för att vänta till bebis vill ut :p

Ni?
    Jo jag är också för nyfiken för att vänta :) även om det skulle va kul att få överraskningen efter förlossningen också!
  • Carolinee87
    Pilgrimman skrev 2014-03-20 23:26:58 följande:
    Testade och det hände ingenting!! Får se om det stämmer om 2 veckor
    Visade sig va rätt eller fel i ditt fall? :)
  • Carolinee87
    Elmiina skrev 2014-04-24 01:38:45 följande:
    Min gav reaktion de första 3sek. Men jag inbillar mig att bubblorna kommer när jag häller i kisskoppen i pulverkoppen (och tvärtom, har testat flera gånger). Sedan är det tvär stilla oavsett hur mycket jag försöker röra runt. Pulvret sjunker bara ner till botten... och ligger där.

Hur ska det tolkas?
    pröva häll så försiktigt du bara kan, men jag hade nog tolkat det till Pojke :)
  • Carolinee87
    Elmiina skrev 2014-04-24 09:22:33 följande:
    Jag har gjort det, testat att hälla i sakta och testat att nästan kasta i pulvret men det blir samma sak varje gång. Några sekunders bubbelpys och sen ingenting hur jag än rör om.
    Då skulle jag tolka det som ett pojkresultat! Har hällt i försiktigt å mindre försiktigt men har inte hänt någonting alls ändå och det står ju att det "ska" va pojke om det visar lite, även om det så bara ät en bubbla :)
  • Carolinee87
    Elmiina skrev 2014-04-24 09:39:39 följande:
    Nåja det återstår att se. Kub idag (kanske kan man tyda nubben eller skallformen) annars är det rul om 7v, återkommer med svar då :)
    Ja jag är rätt säker på att det är mer tillförlitligt än detta test ;)
  • Carolinee87
    Hallonbåt02 skrev 2014-04-28 19:43:16 följande:
    Nu har jag också testat :D Det pyste och bubblade utan att jag behövde röra om så vi får se vad dem säger på fredag vid ultraljudet,  återkommer med  svar för  dem som är nyfikna
    Kul! :) Jag ska på rul imorgon å är såå nyfiken på könet, så får se om det stämde eller ej denna gång :) gjorde det inte förra gången :p
  • Carolinee87

Va på rul idag och läkaren sa att det med 99% sannolikhet är en liten tjej i magen så för mig stämde det denna gång :)

• Carolinee87
    Hallonbåt02 skrev 2014-05-07 12:35:15 följande:
    Testet stämde  och vi väntar en underbar pojke Hjärta
    Va kul! Grattis till sonen :)
  • Carolinee87
    Helenmedh skrev 2014-05-17 08:57:20 följande:
    Förlåt om någon är kräsmagad!
    Jag tycker detta var väldigt svårt att tyda.. Skummet är liksom på botten och inte på ytan.. Eller skum och skum, det är mer pulvret som lösts upp och brett ut sig på botten.
    Hur skulle ni tolka detta? php6b5vA013297.jpg
    Väldigt svårtydd bild tycker jag, men så som jag ser det skulle jag tolka det som pojke :p
  • Carolinee87
    Helenmedh skrev 2014-06-05 00:49:30 följande:
    Blir tokig på detta testet! För ungefär två veckor sedan så visade det pojke flera gånger. 
    Nu så har det visat flicka 4 dagar i rad..?

Alla gånger är tagna med morgonurin
    Kanske det är 2 där inne? ;)

Nä men man får nog ta testet med en liten klackspark ;)
  • Carolinee87
    Helenmedh skrev 2014-06-12 13:55:29 följande:
    Dagens skörd på "rätt" sätt. Kokat rödkålen och med morgonurin.
    Blev väldigt mörkt så därför har jag tagit bild på när jag heller ut det.
    Visst är det lila? phpSJdlbn91328.jpg
    Japp, väldigt tydligt tjejresultat i mina ögon :)
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?