Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Elwan skrev 2014-03-13 11:22:50 följande:
    Hej hej...När kan man ta det här testet? Jag är bara i v 5 nu o vi vill inte få ett nsäkert svar av BM men jag tänkte att det kunde vara kul o se om det stämmer med när bebben kommer ut. Om allt går bra med graviditeten nu.
    runt vecka 11 gjorde jag första gng =)
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Elwan skrev 2014-03-13 11:44:11 följande:
    O stämde det?

Vet inte än.. får se på rul nästa vecka. Testet sa pojke :)
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Elwan skrev 2014-03-13 20:37:05 följande:
    oooh spännande

Ja spännande och se om det stämmer :)
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Carolinee87 skrev 2014-03-14 16:58:28 följande:
    Ingen annan som har fått test som inte visar någon reaktion alls fast man så rör hårt annat än ett svagt brus om man satt örat uppefter? :p

Får du ingen reaktion så tyder det på flicka :)
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Carolinee87 skrev 2014-03-16 12:33:36 följande:
    ja men det kom ju ett svaagt brus när jag la örat uppefter, men inget man kunde se med ögat fast jag försökte :p är det då en tjej också? Känner mig helt IQ befriad nu :D

Cnn då vet jag inte. Har du testat nåt mer efter ?

Första teste jag gjorde fick jag nåra bubblor o sen lite lite brus.. andra gng ingen reaktion, tredje gng bubblor + en massa brus :

p
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Carolinee87 skrev 2014-03-16 14:18:56 följande:
    Jo har prövat flera gånger, nyfiken som man är å varje gång fått samma reaktion. Inget pys eller bubblande alls. Inte för att jag tror att det är säkert oavsett, men vore kul att få ett tydligt flick/pojk resultat så man ser om det stämmer sen :)

Då skulle jag tippa på flicka :)

Jag testade nu i morse och rörde om, det bubblade och pyste så vi får se om det stämmer på pojke :)
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Carolinee87 skrev 2014-03-17 10:09:14 följande:
    Haha, ja jag prövade ha örat uppefter en mugg med enbart vatten i också å då hörde jag samma låga brus så va nog ingenting :p spännande att se dock! har för mig att testet visade flicka på sonen också så :p

Ska ni ta reda på kön?

Om det går så.kommer vi det, jag är för nyfiken för att vänta till bebis vill ut :p

Ni?
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Carolinee87 skrev 2014-03-17 11:55:42 följande:
    Jo jag är också för nyfiken för att vänta :) även om det skulle va kul att få överraskningen efter förlossningen också!

Ja men visst skulle de :) vi hoppas lite att bebis kniper ihop benen el visar :) haha
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Carolinee87 skrev 2014-04-29 16:29:14 följande:
    Va på rul idag och läkaren sa att det med 99% sannolikhet är en liten tjej i magen så för mig stämde det denna gång :)

Kul att det stämde :)
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa

Jag gjorde om detta test för någon dag sedan. Det bubbla lite och började samlas skum på sidan vad innebär det?

7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Pluttemor skrev 2014-05-08 11:48:35 följande:
    Mamacita: skulle tolka det som pojke

Ska på tul 18 juni..Vi får se om den bm jag får då är villig att visa bebis kön :)
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Pluttemor skrev 2014-05-28 12:31:15 följande:
    Jag gjorde testet och det bubblade, och det stämde på oss för vi väntar en pojke

Grattis :)

Den 18e får vi förhoppningsvis veta vem som.gömmer sig i magen på tul som vi gör då.
    7 Maj/ 8 okt
  • Mamacitaa
    Aamanddal skrev 2016-04-04 19:01:27 följande:

Det här testet stämde med sonen. Den här gången visar det flicka, är i v 12.

Grattis :D
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?