Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Snart kan jag också testa! Har sparat tråden sedan jag fick reda på att jag är gravid. Imorgon går jag in i vecka 11 så jag kommer testa nån gång i veckan. 

• syntharen

Jag gjorde testet i v 13+0 (är i v 16+5 idag) och då hände ingenting, så flicka antar jag (fast när jag rörde runt lite blev det lite lite skum men man skulle ju inte röra runt så jag går på att det inte blev nån reaktion alls).

Idag gjorde jag rödkålstestet, det blev lila så flicka där också.

Om 2 veckor och 1 dag får vi kanske veta för då ska jag på rul.

• syntharen
    syntharen skrev 2016-04-04 21:00:36 följande:

Jag gjorde testet i v 13+0 (är i v 16+5 idag) och då hände ingenting, så flicka antar jag (fast när jag rörde runt lite blev det lite lite skum men man skulle ju inte röra runt så jag går på att det inte blev nån reaktion alls).

Idag gjorde jag rödkålstestet, det blev lila så flicka där också.

Om 2 veckor och 1 dag får vi kanske veta för då ska jag på rul.

Nu har jag varit på rul och fick se en helt frisk och perfekt pojke, så testen funkade inte på mig iaf... Jag gjorde ringtestet igår, det visade också en flicka men den kinesisk kallendern visar iaf en pojke så det stämde. Jag har mått kräkilla och gör fortfarande så den myten stämde inte på mig heller. Men lika glad för det! Efter 5 års försök till syskon, 4 missfall minst och IVF så är vi glada över att få en andra barn bara.
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?