• stjierna

    Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

    Hej hej!

    Jag visste inte i vilken underrubrik jag skulle lägga tråden, men att bebisen utvecklar ett kön är väl fosterutveckling, tänkte jag :´)

    Jag är lite nyfiken på om det är någon här som har gjort The Baking Soda-test för att "kolla könet" på bebisen i magen. Jag fick tipset av en kompis som bor i UK, hon sa att det hade stämt på alla hennes 4 ungar (plus den i magen!)... Hon sa också att alla hennes vänner gjort det och att det funkat för dom. Jag blev lite skeptisk, men ville ändå kolla här :P

    OM ni har gjort det, så får ni gärna rösta på alternativen, men det är inget måste. Skriv gärna i tråden också om  det stämde (om ni vet vad ni har i magen, alt. bebisen redan är ute). Annars kan ni bara skriva en liten kommentar om vad ni fick för resultat på testet (även om ni inte vet enligt UL vad ni väntar..!).

    The baking soda-test:
    Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den och rör om som hastigast. Resultat?
    OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.
    OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

    Tydligen så ska den extra syran i kisset som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion, en reaktion som då såklart uteblir när man väntar en tjej så kisset inte är lite syrligt.

    Lycka till! :) 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-28 08:26
    Glömde skriva att testet är som mest pålitligt efter V 11 (dvs v 10+). :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-03 19:12
    Okej, eftersom det är så många som frågar (och jag förstår att ni inte orkar gå tillbaka i tråden och leta efter alla svar) så är det såhär:

    Bakpulver går INTE lika bra som bikarbonat, då bakpulver är blandat med mer saker än just bikarbonat.

    Om testet gör ifrån sig minsta lilla reaktion (skum, pys, bubblor el dyl) ska det enligt dom som vet vara en pojke. Även om det bara "pyser lite i början" är det en pojke.
    ENDAST om testet inte gör någon reaktion alls indikerar det på en tjej.

    Säkrast är att göra testet på morgonen för då har inte urinen blivit påverkad av något surt/basiskt som du ätit.

    Mängden är ungefär lika mycket urin som bikarbonat, och strunta i att röra om. Vill du vara extra viktig när du gör det så kissar du i en kopp, häller bikarbonat i en annan och sedan häller du försiktigt över urinet i bikarbonatkoppen - då visar inte testet fel för att du "kissat för hårt" i muggen.

    Testen visar olika om du har en plastmugg, glas eller keramikmugg. Jag har hört att man ska använda plast, men jag vet inte varför just plast är bäst.

    Hoppas det klarnade lite nu ;)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-11 22:14
    Ja, det har ju då dykt upp lite frågor på hur testet reagerar mot personer som INTE är gravida. Några här i tråden har testat både sig själva och sin andra hälft och kommit fram till att för killar pyser och/eller bubblar det och för ogravida tjejer har testet visat exakt ingenting. :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-11 22:15
    Rödkålstestet (ett annat test, också en kul grej!)

    Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull
    Låt koka ca 10 minuter
    Låt svalna så det kallnar, häll över spadet UTAN rödkålen i en behållare.
    Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.
    låt sedan stå stilla några minuter.
    Avläs sedan färgen!

    RÖTT/ROSA/GUL/ORANGE indikerar POJKE
    LILA/BLÅ indikerar FLICKA

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?
  • Frankofilen
    Avonakire skrev 2011-06-30 11:55:25 följande:
    Joo jag vet.. alla dessa trix med att man kan pröva att kolla kön är juh myter..
    Men det är juh roligt att se ändå Glad
    Sonen min låg mellan 135-140 och pendlade men som mest var det 138 som han låg på..
    Så om hjärtslagen ligger bra över 140 denna gång så skulle jag inte ändra på min magkänsla utan fortfarande tro att det är en tjej.. Skrattande
    Jag litar juh mer på min magkänsla än alla dessa trix  hehe
    Min magkänsla säger kille igen, men häxkonsten "The baking Soda Test" visar på tjej. Har inte fått varken skum, bubblor eller någonting, varken på kvällen eller på morgonen.

    Man ska inte kissa rakt ner i muggen, för då kan det bli skum av trycket från strålen tydligen.

    Men jag vill förtydliga att jag inte tror på häxkonster, men gärna provar ändå. Glad
  • Caranlachiel

    Mitt test visade helfel! Det ligger en liten pojk i min mage.


    BF 16 november
  • 83Lovika

    Testade utan att röra om - ingenting alls hände.


    skakade lite på muggen och då fräste det lite..


    BM som gjorde ultraljudet var mkt osäker men trodde att det är en tjej i magen..


    BF 13/9-11
  • SjälvaJag
    Caranlachiel skrev 2011-07-01 09:24:17 följande:
    Mitt test visade helfel! Det ligger en liten pojk i min mage.
    där ser man! Grattis till sonen
  • Caranlachiel
    SjälvaJag skrev 2011-07-01 12:43:14 följande:
    där ser man! Grattis till sonen
    Tackar.
    BF 16 november
  • sandslott
    Avonakire skrev 2011-06-30 11:55:25 följande:
    Joo jag vet.. alla dessa trix med att man kan pröva att kolla kön är juh myter..
    Men det är juh roligt att se ändå Glad
    Sonen min låg mellan 135-140 och pendlade men som mest var det 138 som han låg på..
    Så om hjärtslagen ligger bra över 140 denna gång så skulle jag inte ändra på min magkänsla utan fortfarande tro att det är en tjej.. Skrattande
    Jag litar juh mer på min magkänsla än alla dessa trix  hehe
    Lita inte för mycket bara... ;) Min stora son låg på 145-165 hela tiden och lillebror i magen ligger på 150-170 (!) varje gång. Jag har hört fler som får pojkar när det är höga hjärtljud än tvärtom.
  • Frila2
    Avonakire skrev 2011-06-30 11:55:25 följande:
    Joo jag vet.. alla dessa trix med att man kan pröva att kolla kön är juh myter..
    Men det är juh roligt att se ändå Glad
    Sonen min låg mellan 135-140 och pendlade men som mest var det 138 som han låg på..
    Så om hjärtslagen ligger bra över 140 denna gång så skulle jag inte ändra på min magkänsla utan fortfarande tro att det är en tjej.. Skrattande
    Jag litar juh mer på min magkänsla än alla dessa trix  hehe
    Min dotter låg på mellan 130-148 i magen, är gravid med tvillingpojkar och nu senast hade de 150 och 155 i hjärtslag. Detta med höga och låga hjärtljud är tyvärr inget som stämmer.
  • fläskisfia

    Nu har jag också testat med bikarbonat och det hände absolut ingenting och jag vet att jag har en flicka i magen så det stämde verkligen.

  • Lowan

    Är i V28, har precis testat. Vi vet inte vad vi väntar för något då den lille knep med benen på ultraljudet.
    Gjorde testet och det vart klart i mitten av glaset och något som påminner om "ölskumm" runt om glaskanten i färgen vitt. Hur tolkar jag detta?
    Blir en överraskning när den lille tittar ut Glad 

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?