• Vipps

Efter misslyckad insemination

Hur lång tid tog det för er att få eran mens kom den som vanligt eller tidigare. Jag gjorde insem för 15 dgr sen gjorde grav test i söndags ( kunde inte hålla mig) neg. Men min mens har inte kommit än när bör jag tetsta igen. Jag har i vanliga fall en cykel på 28 dgr så mensen skulle väl egentligen komma typ nu på sön.
    Kram från Vipps

• Svar på tråden Efter misslyckad insemination
  • Kerpet1

Hej!
    Tyvärr så dröjde min mens till dag 35 båda ggr efter inseminationerna, man blir så trött...

• Pico

Jag fick min mens snarare tidigare vid mina insem, så jag hann aldrig börja hoppas på allvar. Har du tagit proggisar? I så fall kan de försena. Håller tummarna att du får +:a om några dagar!!

• Vipps

NIx defenitivt inget + fick mensen ca 2 timmar efter mitt inlägg. Surt. Jag måste dessutom vänta tills nästa mens innan jag får börja behandling igen pga julledighet va!!??? måste läkare vara lediga oxå? Usch jag är så sur less och irreterad idag. Varför kan inget fungera någon gång?

• mirakela

Vad tråkigt att det inte fungerade! Jag var helt sänkt efter min tredje misslyckade och bara grät. Men nu är jag inriktad på vår IVF i januari och jag känner mig mycket mer positiv. Sköt om dig!

• CPS

Hej... jag brukar ha en cykel på 28 dagar, men när jag gjorde min 2:a insemination kom mensen 2 dagar tidigare... det har det aldrig gjort tidigare, men oroa dig inte, det kommer säkert gå bra!

• öbarn

om man gjort 3 insemenationer, kan man få ivf efter de försöken?? för högkostnads priset??

• Pico

Det beror ju helt och hållet på i vilket landsting du bor! Kötiden varierar väldigt mycket!! Det är oxå olika när man får bli uppsatt på kölistan till ivf. Vi fick göra insemination samtidigt som remissen gick iväg till ivf-kön. Sen flyttade vi och här är det ingen kö alls, men vi valde att prova ytterligare två insem innan vi gick vidare till ivf. Men jag har läst om dem som inte får remiss till ivf-kön först efter man har provat insemination och missar därmed dyrbar väntetid. Många som bor i landsting med lång väntetid väljer privata alternativ och därmed att betala själva medan de står i ivf-kön. Så kolla vad som gäller i ditt landsting!

• tusenliljor

har precis fått mens, attans :( Andra inseminationen lyckades inte. Nu får vi satsa på att det går bättre på nr 3. Men vad orklös man blir!!!

Svar på tråden Efter misslyckad insemination