Efter misslyckad insemination
Jag fick min mens snarare tidigare vid mina insem, så jag hann aldrig börja hoppas på allvar. Har du tagit proggisar? I så fall kan de försena. Håller tummarna att du får +:a om några dagar!!
Jag fick min mens snarare tidigare vid mina insem, så jag hann aldrig börja hoppas på allvar. Har du tagit proggisar? I så fall kan de försena. Håller tummarna att du får +:a om några dagar!!
Det beror ju helt och hållet på i vilket landsting du bor! Kötiden varierar väldigt mycket!! Det är oxå olika när man får bli uppsatt på kölistan till ivf. Vi fick göra insemination samtidigt som remissen gick iväg till ivf-kön. Sen flyttade vi och här är det ingen kö alls, men vi valde att prova ytterligare två insem innan vi gick vidare till ivf. Men jag har läst om dem som inte får remiss till ivf-kön först efter man har provat insemination och missar därmed dyrbar väntetid. Många som bor i landsting med lång väntetid väljer privata alternativ och därmed att betala själva medan de står i ivf-kön. Så kolla vad som gäller i ditt landsting!