Varför ger alla mitt barn fula kläder?
Har en 2-månaders pojke som jag alltid klär i snygga välmatchade kläder. Naturligtvismåste de också vara sköna att ha på sig och det spelar absolut ingen roll om det är "billiga" kläder eller second hand, bara de är fina.
Men nu har jag fått massa kläder från olika släktingar och nästan alla är otroligt fula. Riktigt grabbiga med stora blaffiga tryck i fula färger. Varför köper de massa fula kläder? De få som har lapparna kvar brukar jag byta men det är sällan folk låter de sitta kvar.
Ser de inte hur jag brukar klä bebisen och få ett hum om vad som är gångbart?
Det känns så onödigt att folk köper en massa kläder som jag aldrig skulle sätta på mitt barn, Jag går själv inte runt i fula kläder och vill således inte ha det på min bebis heller.
Jag tycker dessutom att det är otrevligt att säga till personen att kläderna aldrig kommer användas.
Vad gör man med fula klädgåvor? Och hur hintar man att det inte är uppskattat? Jag brukar säga att han har så väldigt mycket kläder så det inte är nån idé att köpa men det verkar inte gå in. Jag råkade i ett svagt ögonblick säga till svärmor att bebisen växer så fort ur sina kläder och genast kom hon med en hiskelig uppsättning i nästa storlek.