• Autumnleaf76

Gävle eller Hudiksvall

Bor mittemellan Gävle och Hudiksvall, frågan är vilket man väljer att föda på.
    Därför skulle det vara kul att få höra från de som fött på nått utav dessa ställen.
    Var ni nöjda? Missnöjda?

• Svar på tråden Gävle eller Hudiksvall
  • LinnaLi

Hudik, inget att klaga på. Tråkiga lokaler, men nu är det ju tidig hemgång som gäller i de flesta fall. Jag har bf 22 juli och kommer att föda på Hudik.

...för evigt, för alltid...
  • MHoof

Jag födde på Gävle och det va hur bra som helt. Skitbra personal både på förlossningen och BB. Har inget att jämföra med än, men den här ggn föder jag på Östersunds sjukhus så får se vilket som var bäst då då ;)

• Kodjuret

Har fött i Gävle och det gör jag aldrig om...
    Det började med att mitt vatten gick mitt i natten och full snöstorm, jag har 4 mil till Gävle, jag hade inga värkar men ringde förlossningen som ville att jag skulle komma ändå så vi tog oss dit men det tog ett par timmar p.g.a all snö...
    de tog ctg kurva och sa att nää du har inga värkar så ni får åka hem...mjahaaaa...ett par timmar till i stormen då...

väl hemma börjar värkarna och vi ringde flera ggr men de ville inte ha tillbaka oss fast värkarna kom med 4 min emellan och vi hade lång väg tillbaka IGEN. Tillslut gick de med på att vi skulle få komma in och jag hade 2 min emellan värkarna hela vägen.
    När jag efter ca 6 timmar på förlossningen inte öppnat mig mer än 6 cm så blev jag tjatad på av bm att jag borde ta eda eftersom det gick så fruktansvärt långsamt för annars skulle jag aldrig orka det här. Sagt å gjort så tog jag den men den sattes fel så jag blev bedövad på ena sidan och värken flyttades lixom över på den obedövade sidan och stopp i pumpen blev det också och så blev jag lämnad i 4 timmar innan det kom en annan narkosläkare och satte om den men det blev inte bättre för det...

Bm hotade med kejsarsnitt under en lång tid om jag inte gjorde som hon sa och att jag måste öppna mig fortare nu (som att jag inte försökte) När jag äntligen fick börja krysta så kände jag att min ork va slut (hade inte sovit på 24 timmar och haft värkar i 12 av dem) så frågade jag om de inte kunde hjälpa till med sugklocka? men nej det kunde man inte så jag krystade i en halvtimme när en läkare tar ett blodprov på hennes huvud som visar syrebrist och 2 minuter senare sövs jag och snittas, fick ett jättefult snett ärr...

BB tiden va inte mycket bättre den heller... De som jobbar där tyckte att jag skulle hämta min mat på en bricka långt från mitt rum när min man inte va där ( Han var tvungen att åka hem och skotta snö ibland) Och man fick bara äta i en halvtimme...Jag kände inte att jag kunde bära den brickan och ha med min nyfödda i korgen som nyopererad så jag struntade i att hämta den och tänkte att min man får väll köpa med nåt till mig sen men då kommer det in en tjurkärring och nästan skäller på mig om att man faktiskt SKA hämta sin mat själv och att jag nu hade en riktig TUR  som fick den inburen!

En kväll fick jag ingen middag för det hade de glömt beställa, fick en fryst panpizza istället...

Fick paprika i maten fast jag sagt till att jag är allergisk...

Eftersom jag blev tvungen att stanna så länge på BB och sova i deras alldeles för korta och obekväma säng så fick jag spänningshuvudvärk, jag hade med mig en vetekudde och frågade om de kunde värma den i micron men det totalvägrade hon och hänvisade min man till att springa och blöta handdukar med hetvatten... ööö det blir ju ett jävla spring och blött i sängen. Fanns inget mer smärtstillande än alvedon att få heller...

Eftersom de satt edan fel så hade jag svårt att röra och stödja på ena benet tre-fyra dagar efter förlossningen.

Åk till Hudiksvall och föd där!

Lycka till!

• MHoof

Men herregud hur du behandlades där då!
    Jag märkte inte av det minsta av nåt sånt där alls.
    Jag var uppe rätt tidigt på mornarna på BB och gick och fråga om dom kunde passa dottern som låg och solade i en vecka för hon föddes lite för tidigt och hade mycket gulsot, och det var inga problem. Dom passade henne så gärna när jag duschade så.
    BM på förlossningen var underbar. Hon hjälpte till hela tiden och strök en på huvudet och pysslade om och följde med upp på BB efteråt fast hon hade slutat. Fick en kram och hon önskade lycka till.
    Tyckte att alla var supergulliga!

• brummagumman

Födde i Gävle hösten -09 och kan inte klaga på mer än att det var väldigt fullt, men det kan ju ingen påverka :) All personal utom en var supergulliga!

• Miss Lady E

En jag känner födde sitt barn i Hudiksvall -hon var supernöjd!
    Hon var en ganska gammal tredjegångs mamma, så jag antar att hon kanske var rätt cool :)

Hudik är ju inte känd för sitt sjukhus, men förlossningen har jag bara hört gott om!!!

• MsGe

Hudiks förlossning födde jag mitt första barn på, har inget att klaga på.
    Ska även föda mitt andra barn i hudik vilken dag som helst nu :)

• Monsterchen

Jag födde mitt första barn i Hudik i våras och var supernöjd! Mycket trevlig och kunnig personal. Visst är lokalerna tråkiga, det skrämde mig i början, men personalen är desto bättre! Jag hade en ganska jobbig förlossning, med akut kejsarsnitt på slutet, men kände mig alltid trygg och omhändertagen. Låg på BB i tre dygn efteråt. Inget att klaga på! Mycket lugn och trevlig miljö. Föd i Hudiksvall!

• Lisa1977

Jag födde min första i Hudik och var super nöjd. Nu är det snart dags för nästa så jag tror att vi åker dit den här gången oxå.

Svar på tråden Gävle eller Hudiksvall