• Alexandra77

Åka karusell som gravid??

Får man åka på åkattraktionerna på nöjesfält när man är gravid? Ska åka till ett nöjesfält i helgen och har aldrig ens tänkt tanken att jag inte skulle få åka men alla säger att "du kan ju inte åka i nåt för du är gravid" och nu undrar jag om det stämmer? Varför är det så?

• Svar på tråden Åka karusell som gravid??
  • K med lilla E

Jag var på Liseberg i helgen  och vid  t ex virvelvinden och uppskjutet så stod det skyltar utanför med X över. Tex en väska med ett kryss, kamera och så en kvinna med bebismage med kryss över! Så om du skall till ett nöjesfält fråga om det är lämpligt för gravida att åka. Kanske det är först när magen är stor som det är olämpligt med vissa attracktioner där man drar ner en bygel över magen.

• Alexandra77
    K med lilla E skrev 2011-06-28 11:00:30 följande:
    Jag var på Liseberg i helgen  och vid  t ex virvelvinden och uppskjutet så stod det skyltar utanför med X över. Tex en väska med ett kryss, kamera och så en kvinna med bebismage med kryss över! Så om du skall till ett nöjesfält fråga om det är lämpligt för gravida att åka. Kanske det är först när magen är stor som det är olämpligt med vissa attracktioner där man drar ner en bygel över magen.
    Aha så det är därför :) Men då fattar jag! Om man måste spännas fast går det ju inte med stor mage :) Tänkte mest åka med min dotter som är fem och hon åker inte i så hemska maskiner så det borde gå bra då :)
  • K med lilla E
    Alexandra77 skrev 2011-06-28 11:03:10 följande:
    Aha så det är därför :) Men då fattar jag! Om man måste spännas fast går det ju inte med stor mage :) Tänkte mest åka med min dotter som är fem och hon åker inte i så hemska maskiner så det borde gå bra då :)
    Jamen visst, det kan du alldeles säkert göra. Tror inte ens man kommer på tanken att åka Uppskjutet som höggravid : ) (Och jag skulle inte göra det annars heller förresten!)
  • Sapato

Jag googlade inför mitt besök nu i helgen och kom fram till att inte åka men lite kul blev det: lustiga huset, spöktåget och bläckfisken men vågade inte mer än så.
    Är G-kraften som inte är bra för barnet i magen läste jag.

• Malwa

Var på eskilstuna zoo för ngra dagar sen och då var det överkryssad gravidmage även vid barnkarusellerna!

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • Alexandra77
    Sapato skrev 2011-06-28 11:57:51 följande:
    Jag googlade inför mitt besök nu i helgen och kom fram till att inte åka men lite kul blev det: lustiga huset, spöktåget och bläckfisken men vågade inte mer än så.
    Är G-kraften som inte är bra för barnet i magen läste jag.
    Malwa skrev 2011-06-28 12:00:17 följande:
    Var på eskilstuna zoo för ngra dagar sen och då var det överkryssad gravidmage även vid barnkarusellerna!
    Men vad fan? Vi som sett så fram emot detta :( Måste göra så att hon och kompisen bara får åka i sånt dom kan åka själva och så får kompisens mamma åka med om dom ska på nåt lite häftigare. Jag får följa med som åskådare bara.
  • Sapato

Tråkigt jag vet. Vart helt deppig att jag inte fick dela sonens första tur i vilda musen och kvasten
    Men nästa sommar då ska jag åka allt 100ggr

Svar på tråden Åka karusell som gravid??