Inlägg från: Anonym (styrkekram) |Visa alla inlägg
  • Anonym (styrkekram)

Min dotter dog i magen två dagar före BF

Har bara läst det första inlägget och beklagar verkligen TS! Vår dotter plockades ut 1/10 (v 36+2) med akut kejsarsnitt pga svaga hjärtljud och viss tillväxthämning. Hon fick troligen inte tillräckligt med näring och syre från moderkakan och vägde bara 2,3 kg när hon kom ut, men är idag frisk och har gått upp till 3 kg. Om de inte hade reagerat och plockat ut henne samma dag som det upptäcktes, hade hennes hjärta lika gärna kunnat stanna! Jag förstår att du är förtvivlad och förbannad, det är en sak om barn dör ändå, utan förklaring (även om det är hemskt) men det som du var med om ska inte behöva hända .

• Anonym (styrkekram)

Kan tillägga att min dotter också var ganska "lugn" i magen, men ändå rörde sig med jämna mellanrum. Fast hon rörde sig mindre och mindre. (Flest och starkast fosterrörelser, kände jag nog mellan vecka 20 och 30 ungefär.) Eftersom jag ändå kände av henne då och då, tänkte jag dock aldrig på att det kunde vara något fel! Nu gick det ju bra för oss, och hade med lite tur kunnat gå bra även utan KS i vecka 36, men det HADE kunnat gå åt helvete också! Jag tycker att man får för lite upplysning om sånt här som blivande mamma, att man inte ska oroa sig i onödan men samtidigt vara vaksam! 

Svar på tråden Min dotter dog i magen två dagar före BF