• lille Birger

Vid vilken ålder tycker du att kort kjol eller klänning passar bäst?

För att svara på frågan måste ni givetvis generalisera lite. Det finns ju 20 åringar som ser ut som 30 liksom det finns 60 åringar som ser ut att vara 45. Dessa unika fall får man bortse från.

Motivera även varför ni tycker som ni gör.

• Svar på tråden Vid vilken ålder tycker du att kort kjol eller klänning passar bäst?
  • Lena

alla åldrar men klänningar kjolar som visar underkläderna tycker jag bara funkar på blöjbarn

• hannahlilla

Sålänge personen själv är bekväm i det så passar det väl bra på de flesta oavsett ålder, iaf klänningar. Korta kjolar ser däremot väldigt lätt fjortis ut så på en person över 20 tycker jag ibland det ser lite barnsligt ut.

Elvira, 19/3-07.
  • Nina 566

En kortkort kjol eller klänning passar på en smal 20 åring tycker jag. Sedan ser det lätt billigt ut....
    Kjol och klänning är supersnyggt OM man hittar rätt modell och längd för sin ålder.

• Snabeldrake

Kort kjol och kort klänning tycker jag inte är samma sak. En kort kort kjol ser galet ut på tjejer som är äldre än 20, det är lite tonårstjej-grej.. Haha. Men en fin klänning, kanske med lite volanger och blommor (eller vad man nu har) tycker jag kan passa väldigt många i alla åldrar... Men det handlar ju om modell och kropp.. Det ena måste passa det andra oavsett vilken ålder man tillhör...

• Raskask

Hur kort är kort? Sådär kort så att rumpan tittar fram om bäraren tar ett längre steg tycker jag inte precis passar på någon utom Lady Gaga och tonåringar (de har ju liksom ingen direkt stil ändå menar jag). Är det aningens längre, halva låret eller så tycker jag inte åldern på bäraren alls har med saken att göra. Fritt fram för alla.

• lille Birger
    hannahlilla skrev 2011-06-28 16:30:40 följande:
    Sålänge personen själv är bekväm i det så passar det väl bra på de flesta oavsett ålder, iaf klänningar. Korta kjolar ser däremot väldigt lätt fjortis ut så på en person över 20 tycker jag ibland det ser lite barnsligt ut.
    Men är det något fel med att se barnslig ut, eller vara fjortis om man är lite äldre?
  • lille Birger
    Nina 566 skrev 2011-06-28 16:32:19 följande:
    En kortkort kjol eller klänning passar på en smal 20 åring tycker jag. Sedan ser det lätt billigt ut....
    Kjol och klänning är supersnyggt OM man hittar rätt modell och längd för sin ålder.

Så du tycker hon ser billig ut?
  • Lena
    lille Birger skrev 2011-06-29 18:08:23 följande:

Så du tycker hon ser billig ut?
    ja men det även om hon hade varit hälftens så gammal
  • Åsa

Kort som i över knäna eller kort som i visar rumpan?

• lille Birger
    Åsa skrev 2011-06-29 22:01:32 följande:
    Kort som i över knäna eller kort som i visar rumpan?
    Jag vill veta vilken syn du har på båda varianterna.
Svar på tråden Vid vilken ålder tycker du att kort kjol eller klänning passar bäst?