• Stora E o Lilla E

LEGOLAND - tips på boende + gratisbiljett

Hej,

Funderar på att få till ett besök på Legoland och har några frågor jag hoppas någon kan hjälpa mig med...

Den första är tips på boende i närheten av parken. Har kollat på hotellt som hör till parken, men där verkar det vara fullt när vi kan. Men det bör ju finnas andra boenden i närheten. Tar tacksamt emot tips på hotell.

Den andra frågan gäller biljetter in till själva Legoland. Har barnbiljetter som ska ge fri entré till barn över 3 år. Kan man ändå köpa i förväg till oss vuxna och sedan bara lämna denna fri entré-biljett när man går in? Eller måste man ändå köa till "vanlig" biljettkassa då man har dessa biljetter? Kan ett och samma barn använda 2 fri entré-biljetter?

Tack på förhand. 

• Svar på tråden LEGOLAND - tips på boende + gratisbiljett
  • Majsan70

Lalandia har jättefina stugor man kan hyra o ligger typ 5 minuter därifrån. Där finns en camping oxå om man föredrar det.

Hur det funkar med biljetter vet jag inte eftersom vi hade fått fribiljetter av Stena Line när vi åkte till Lalandia.

• Malawi

Har ni bil? Vi har bott på Scandic Kolding och Scandic Horsens och sen kört till Legoland därifrån. Ganska många "legolandfamiljer" på de hotellen när vi varit där.

• Stora E o Lilla E
    Malawi skrev 2011-06-28 22:55:37 följande:
    Har ni bil? Vi har bott på Scandic Kolding och Scandic Horsens och sen kört till Legoland därifrån. Ganska många "legolandfamiljer" på de hotellen när vi varit där.
    Ja, vi kommer ha bil. Hur långt bort i tid ligger de här Scandic-hotellen från Legoland? Tack för svar. Ska absolut kolla upp.
    Majsan70 skrev 2011-06-28 18:44:28 följande:

Lalandia har jättefina stugor man kan hyra o ligger typ 5 minuter därifrån. Där finns en camping oxå om man föredrar det.

Hur det funkar med biljetter vet jag inte eftersom vi hade fått fribiljetter av Stena Line när vi åkte till Lalandia.

Tack för svar. Ska kolla upp ditt förslag också, men TROR vi (eller iaf min sambo) föredrar hotell...
  • Majsan70
    Stora E o Lilla E skrev 2011-06-29 15:43:36 följande:
    Ja, vi kommer ha bil. Hur långt bort i tid ligger de här Scandic-hotellen från Legoland? Tack för svar. Ska absolut kolla upp.
    Majsan70 skrev 2011-06-28 18:44:28 följande:

Tack för svar. Ska kolla upp ditt förslag också, men TROR vi (eller iaf min sambo) föredrar hotell...
    Kan ju bara tillägga att stugorna är kanon..vi hyrde med jacuzzi o det var lyx.
  • förvirrande

Det beror lite på vad du har før slags fribiljetter. De ska kunna læsas i kort-automaten alltså ska de ha en streckkod. Har de inte det ska de bytas i biljettluckan.

• Stora E o Lilla E
    Majsan70 skrev 2011-06-29 19:24:03 följande:
    Kan ju bara tillägga att stugorna är kanon..vi hyrde med jacuzzi o det var lyx.
    Oj... lät ju inte helt fel... Skrattande

Har ni kört bil över? Visst är det någon mer broavgift förutom Öresundsbron? Vet du vad den kostar isf...?
  • Stora E o Lilla E
    förvirrande skrev 2011-06-29 19:37:29 följande:
    Det beror lite på vad du har før slags fribiljetter. De ska kunna læsas i kort-automaten alltså ska de ha en streckkod. Har de inte det ska de bytas i biljettluckan.
    Vi har sådana fribiljetter som följt med någon tidning. De två jag nu tog fram har streckkod, så de bör ju isf kunna läsas av i automat...
  • förvirrande

Biljetterna som går att anvanda i ingången ær i hårdare papp, kanske 4 * 5,5 cm. Sådana som man liksom kør in i automaten. Men annars ær det inte køerna Till biljettluckan som ær værst... Nær ska ni ner? Mitt heta stalltips ær att komma en lørdag. Då ær det mindre kø eftersom det ær bytesdag i alla stugor då.

• Majsan70
    Stora E o Lilla E skrev 2011-06-29 20:03:12 följande:

Har ni kört bil över? Visst är det någon mer broavgift förutom Öresundsbron? Vet du vad den kostar isf...?
    Inte kört den vägen. Vi åker båten till Frederikshavn o sen bilen sista biten.
  • 08 i Skåne
    Stora E o Lilla E skrev 2011-06-29 20:03:12 följande:

Om man kör hela vägen, så kostar även Store Bältsbron (bron mellan Fyn och Jylland)  210-220 DKK per överfart.
  • förvirrande
    08 i Skåne skrev 2011-07-04 13:19:15 följande:
    Om man kör hela vägen, så kostar även Store Bältsbron (bron mellan Fyn och Jylland)  210-220 DKK per överfart.
    Sora bælt går mellan Fyn och Sjælland, och inget annat. Lilla bæltbron mellan Fyn och Jylland är gratis
  • 08 i Skåne
    förvirrande skrev 2011-07-04 15:03:44 följande:
    Sora bælt går mellan Fyn och Sjælland, och inget annat. Lilla bæltbron mellan Fyn och Jylland är gratis

Det gick lite fort där när jag skrev helt rätt, man betalar bara på Store bälts bron som går mellan Själland och Fyn.

Svar på tråden LEGOLAND - tips på boende + gratisbiljett