• Wavva

Någon som varit på LEGOLAND?

Vi funderar på att åka till Legoland, men frågan är hur dyrt blir det...
    Vad kostar båten tur och retur?
    Vart bodde ni?
    Vad kostade boendet?
    Uppskattade era barn Legoland? Hur gamla i så fall? 

• Svar på tråden Någon som varit på LEGOLAND?
  • Themis

Vi bodde en natt på Legoland Hotel och var alltså två dagar på området, jag tror det gick på 4000 eller nåt, allt i allt. Men minns inte så kolla- de har bra rabattpaket nu i sommar.

Jag skulle säga att Legoland funkar för barn från 3 år, men nog roligast mellan 5-9 år ungefär. Sonen var 5 och älskade det men var för liten för några attraktioner.

Kioskerna på området är svindyra, så ta med så mycket frukt, kex och smådrickor som ni tror att ni använder. Vi hade med kycklingwraps och grönsaker till lunch första dagen och det var en bra grej.

Maten på restaurangerna var också dyr och inte särskilt bra (typ beställ en pizza för 75 danska och få en Billys stor som en assiett, en latte för 38 danska osv). Vi tänkte att vi borde ha kört iväg från området och letat upp nån annan mat (man kan gå ut och in igen har jag för mig) men det blev inte så- man är ju lite bekväm på semester.

Det var nog det jag kom ihåg.

Isn?t it ironic that only intelligent people understand the meaning of ?ignorance is bliss??
  • Majsan70

Vi betalade totalt 11.000 kronor för 6 dagar för ett hus på Lalandia i Billund. Då ingick resa tor. boende, slutstäd, inträde till Lalandia samt inträde till Legoland. Vi var 5 personer som åkte. ( 2 år sen)

Mina barn var då 17, 14 och 6 år gamla och vi avskydde alla Legoland o tyckte det var bortkastad tid. Lalandia däremot var oerhört roligt tyckte vi alla.

• miss nöjd

Vi var på Legoland förra sommaren och ska dit i år igen efter barnens önskemål :) Barnen är nu 7 och 5,5år och de ääääälskar det :) Jag är pengasenil och glömmer alltid vad saker kostar så tyvärr kan jag inte säga priser... Vi bodde iaf precis utanför Legoland, brevid Lalandia (som också är värt ett besök). Det var ett Legohotell med legoinspirerade grejer och legoklossar på rummet. Dyrt som fasen och inte den bästa standarden men men, man överlever. Nu kommer vi bo 45 min bilväg bort på ett bättre hotell.  Visst att maten på området kostade men det är enligt mig iaf värt det, pommesFrittes som ser ut som legobitar var ju en hit :) 

Vill man ha det snäppet billigare så kan man åka till Legoland i tyskland (Ulm). Ett tips. Har dock inte vart där men det sägs vara likvärdigt... 

• Anne69

Vi har bokat resa + en natt på hotell Legoland + tvådagars inträde för tre personer för ca 5000 kronor. Färjan blir  lite billigare om man kombinerar med boende. Åker nästa vecka!

• Elli47

Alltså, det här med entrébiljetter. Vad är smartast? Att boka på internet i förväg eller köpa direkt i kassan på Legoland? Finns det en kö för förköp eller hur funkar det? Vi kommer att bo på hotell Svanen 2 nätter i Billund, det är bokat och klart redan. Mest troligt åker vi färja från Varberg till Grenå, men det kan även bli Göteborg-Fredrikshavn, vi har inte bestämt än.

• exiteme

Tips: Åk en regning dag. Vi var där i onsdags (soligt) och det var horribelt. Smockar med folk och timslånga köer. På en dag hann vi åka 6 karuseller.

• Elli47
    exiteme skrev 2011-07-29 09:45:45 följande:
    Tips: Åk en regning dag. Vi var där i onsdags (soligt) och det var horribelt. Smockar med folk och timslånga köer. På en dag hann vi åka 6 karuseller.

Tyvärr kan inte vi välja dag efter väder då vi kommer från Norrbotten   men vi får väl hoppas på lite halvtaskigt väder då.
  • Elli47

En sak till som jag undrar över, visst är väl kranvattnet drickbart på Legoland?

• evolyn

Vi älskade legolnad och var där i början på juni precis innan skolorna slutade. Åkte tillsammans med min systers familj och vi delade en stuga för 8 personer i billund och hade 2 dagar inne på Legoland. Våra ungar är förutom våra bebisar 6,7 och 9 vi betalade sammanlagt 8000 för 3 dagar och med inträde till badet och leklandet i lalandia! Maten där inne var enligt mig totalt värdelös och svindyr!

• mannehund

Tipsar bara om att det finns massor av fribiljetter till Legoland som gör att inträdet kan bli mycket billigare, om man inte valt att köpa paket med både boende+inträde.

• Pappa06
    mannehund skrev 2011-07-29 12:34:05 följande:

Tipsar bara om att det finns massor av fribiljetter till Legoland som gör att inträdet kan bli mycket billigare, om man inte valt att köpa paket med både boende+inträde.

Var kan man hitta dessa fribiljetter tex?
  • mannehund

Just nu finns det på Pågens gifflar-påsen i affären t.ex..Men följer ofta med andra produkter också. Sök på tradera. Där ligger hur mycket som helst ute.

• Elli47
    Wavva skrev 2011-06-28 20:35:01 följande:
    Vi funderar på att åka till Legoland, men frågan är hur dyrt blir det...
    Vad kostar båten tur och retur?
    Vart bodde ni?
    Vad kostade boendet?
    Uppskattade era barn Legoland? Hur gamla i så fall? 

Har precis återkommit till hotellet efter 8,5 timmar på Legoland! Det har varit omväxlande väder, det har regnat, åskat och varit solsken om vartannat. Vi har hunnit med allt på Legoland, legokörkort samt åkt nästan alla karuseller osv. Ingen längre kö, längsta kön var nog till berg-och-dal-banan kanske 15 min. Så jag gissar att vädret avskräckte folk från att besöka Legoland idag. Inga köer till toaletter heller... kanonbra.

Vi bor på hotell Svanen, två nätter i familjerum för ca 4000 kr. Maten på hotellet består enbart av buffé, dyr sådan och inte särskilt rolig mat heller... inte värt priset enligt mig. Ikväll far vi till centrum och ser om vi hittar något ätbart där istället.

Vi uppskattade Legoland hela familjen: jag 46, sambo 39, barn 11 och 8 år. Inne på Legoland åt vi grillbuffé i Riddarborgen, det var jättegott och hyfsat pris också ändå... 188 dkr per vuxen, 69 för barn (eller var det 79). Imorgon ska vi till Lalandia.    
Svar på tråden Någon som varit på LEGOLAND?