Inlägg från: dezibel |Visa alla inlägg
  • dezibel

SKK och röntgenavläsning...

Jag vet att hundar som sederats innan fått dåliga röntgen resultat och när man omröntgat utan sedering har dom haft bra/bättre resultat.
    Jag har en kompis vars ettåriga rottistik började halta och vid röntgen visade det sig att hon hade grava höftdefekter + väldiga pålagringar fram.
    Dom försökte operera fram men slutade när dom gick in i leden för det var visst det värsta dom sett och hunden skulle aldrig få ett drägligt liv utan lät henne somna in på bordet direkt.
    När kompisen ska betala får hon en chock för försäkringen täckte inte eftersom tikens mor hade E-höfter....kompisens tik var reggad med SKKstamtavla fast det borde vara omöjligt då SKK inte reggar valpar efter rottisar som har höftdysplasi.
    Och när hon kommer hem har röntgenutlåtandet kommit och hundens höfter är avlästa ua fast röntgenpersonalen på Strömsholm aldrig sett så defekta höfter tidigare så visst gör både SKK och deras avläsare riktiga misstag ibland.

• dezibel
    Rottis77 skrev 2011-07-02 16:45:42 följande:
    SKK läser inte bilderna om inte hunden är sederad vid röntgen tillfället!
    Vem läser och reggar röntgenresultaten på SKK då då menar du? Både min herde & min lagotto röntgades osederade och dom resultaten registrerades iaf av SKK, det var iof ett par år sen om det är någon ny rutin.
Svar på tråden SKK och röntgenavläsning...