• jenny8

Min mus er rakad - min dotter undrar - vad svarar ni?

Ursekta stilen bara, skriver nu från Oslo!
    Måste bara fråga, duschade tillsammans med min 7 åriga dotter i helgen och hon kommenterade min rakade mus. Dvs att jag inte har hår som många andra. Jag svarade så erligt jag kunde att vissa rakar sig och andra inte. Har tenkt tanken tidigare att frågan kanske kommer komma upp. Påverkar jag henne och sen mina andra mindre barn før mycket. Kan sjelv inte tenka mig att åter få hår på musen efter att vara rakad sen tidig tonår sjelv. Hur gør ni!?

• Svar på tråden Min mus er rakad - min dotter undrar - vad svarar ni?
  • Anonym (:))

Hade du reagerat på samma sätt om hon hade frågat om dina rakade underarmar? Varför är det värre med att raka på vissa ställen? För barn är det ju bara ett hårigt ställe man kan raka.

• Xinderella
    Anonym (:)) skrev 2011-06-29 15:24:27 följande:
    Hade du reagerat på samma sätt om hon hade frågat om dina rakade underarmar? Varför är det värre med att raka på vissa ställen? För barn är det ju bara ett hårigt ställe man kan raka.
  • Lollo36
    Anonym (:)) skrev 2011-06-29 15:24:27 följande:
    Precis. Själv fick jag i duschen under en semester som 9-åring se min mammas rejäla buske och tyckte att det såg hemskt äckligt ut... Och att jag minsann aldrig ville se ut så. 
    Så jag tror att det inte spelar någon roll hur du gör och vad du föredrar så länge det inte är en massa väsen kring det och barnen vet att man kan göra antingen det ena eller det andra och båda sätten är ok.
    The hardest arithmetic to master is that which enables us to count our blessings. (Eric Hoffer)
  • Anonym (precis)

Precis.... sonen och jag brukade kissa i kors när han var liten o han skulle kissa utomhus , typ i skogen eller nåt... han tyckte det var skitkul. Tror vuxna gör saker mycket större än vad de är ibland....

• Philipsson

Du ska självklart svara att din dotters mamma blott har anammat ett mode som började spridas via porrfilm i slutet av 1980-talet.

Sanningen är ju bäst!

• KatjaKinky

Ja, vad ska man svara? Tycker du gjorde det bra. Inget att hymla om och att det handlar om ett personligt va.

Om du påverkar henne är ju svårt att säga. Som Lollo36 säger blev hon ju påverkad av vad hon såg och gjorde tvärt om. Så det blir nog svårt att veta om du påverkat henne eller inte, oavsätt om hon kommer att raka sig eller inte.

Har själv tagit bort mitt permanent med laser och givetvis har jag fått frågan från äldsta varför jag inte har hår där. Antar att hon skulle frågat varför jag har hår där om det varit tvärt om.
    Sa att jag tycker det är både skönare och fräschare att inte ha hår där. Nu har hon själv börjat få hår och vill så klart ta bort det. Vilket är ett dilemma jag inte riktigt önskade. 
    Har hjälpt henne med vaxning några gånger, det ska också hämma hårväxten när det görs tidigt. Men vi får väl se. Trode hon bara skulle vilja vaxas en gång.

Jag vet att det inte är PK så du behöver inte berätta det för mig.

• Disan

Min dotter har faktiskt frågat mig om det!

Jag har sagt, o kommer att fortsätta att säga, att jag gör det för att jag inte vill ha hår där. -varför? Frågade hon då så klart o jag sade att jag tycker att håret kliade. Just då kom det inget varför igen, men skulle det göra det säger jag nog att min hud är känslig.

Skulle inte säga sanningen faktiskt, att jag tycker att det är fräschast så.

• Anonym (Teresa)
    Philipsson skrev 2011-06-29 19:15:58 följande:
    Du ska självklart svara att din dotters mamma blott har anammat ett mode som började spridas via porrfilm i slutet av 1980-talet.

Sanningen är ju bäst!
    Haha, tror du att modet spreds från porren ut i samhället?? Snarare tvärt om... porren är en spegling av samhället och det var då kvinnor började raka sig o då tog porren efter! Tro mig, jag var med på den tiden =) Numera är det mer mode o inte raka sig o porren har börjat ta efter.. titta själv. 
  • Philipsson
    Anonym (Teresa) skrev 2011-12-29 10:34:16 följande:
    Haha, tror du att modet spreds från porren ut i samhället?? Snarare tvärt om... porren är en spegling av samhället och det var då kvinnor började raka sig o då tog porren efter! Tro mig, jag var med på den tiden =) Numera är det mer mode o inte raka sig o porren har börjat ta efter.. titta själv. 
    Ja, det tror jag. Precis som klädmodet sprids från modehusen och inte från vanligt folk.
  • Anonym (Teresa)
    Philipsson skrev 2011-12-29 11:04:54 följande:
    Ja, det tror jag. Precis som klädmodet sprids från modehusen och inte från vanligt folk.
    Skillnaden är att de kvinnor som rakar sig knappast kollar mycket på porr och blir influerade därifrån?? Däremot mode är de flesta kvinnor intresserade av.. och man ser mode överallt, på stan, på andra kvinnor osv... stor skillnad tycker jag inte någon bra jämförelse du gjorde
Svar på tråden Min mus er rakad - min dotter undrar - vad svarar ni?