När kunde ditt barn gunga själv? När kunde barnet cykla utan stödhjul?
Ja, hur gammalt var ditt barn då denne själv kunde ge fart på gungan och när kunde barnet cykla utan stöd? Undrar eftersom min 5,5-åring inte kan något av det.
Ja, hur gammalt var ditt barn då denne själv kunde ge fart på gungan och när kunde barnet cykla utan stöd? Undrar eftersom min 5,5-åring inte kan något av det.
Har tre barn, men minns ju den minsta bäst... hon fyller 4 om 2 manader. Hon kan bade ge fart pa gungan själv och cykla utan stödhjul. Ge fart pa gungan har hon nog kunnat ett tag, vet inte hur det gick till, men hon bara kunde en dag, cykla kan hon sedan ett par veckor, stödhjul har vi aldrig haft... mellansonen var drygt 3 när han lärde sig cykla, gungande kom senare. Men det är väl en övningssak? Han lär sig säkert gunga själv med lite övning, han kanske inte ens gillar att gunga? eller cykla? jag lär ha fragat min mamma i den aldern om man maste kunna cykla, da svaret var nej, lade jag ner cyklandet till en dag da jag bara cyklade iväg!
Vår dotter lärde sig gunga själv sent förra sommaren, att göra fart själv och att stå på gungan. Cykla håller hon på att lära sig nu.
Vår äldre dotter lärde sig cykla förra sommaren, då var hon 9 år.. Det är ju sent.
Min dotter är 2,5 år och kan gunga själv även om det aldrig blir någon direkt höjd på gungandet. Däremot kan hon inte ens cykla på en trehjuling.
Min 5,5 åring lärde sig cykla förra sommaren, gungat har han gjort ett par år.