• Anonym (funderar)

ägglossningstest visar grav?

FÖr en hel massa år sen när jag försökte bli gravid så var det många som testade med ägglossningstester och fick positivt dvs de var gravida.....de testade liksom med ägglossningstest först och fick de plus då så tog de ett gravtest och fick bekräftat.

Är det någon som gör det nu? Alltså funkar det? Med vilka test? Clearblues digitala ägglossningstester kan ju knappast funka tycker man men tex testlagrets????

Tycker att jag har ständigt svagt utslag på dem hela månaden iofs men är det NÅGON som testat positivt med ägglossningstester vid BIM och sedan varit gravid?

• Svar på tråden ägglossningstest visar grav?
  • Novia

Jepp, det funkar, strecken måste vara lika starka dock! (eller om "utslagsstrecket" är betydligt starkare). Kan hända att jag har nån bild i mitt galleri när jag testade med de ÄL stickor jag hade kvar....

• Anonym (456456)

ska man vänta med att testa till 2 veckor efter ÄL då?

• Ingelill

Det funkar med CB:s digitala ÄL test också, blir glad gubbe vid en grav.

• Novia
    Anonym (456456) skrev 2011-06-30 10:15:12 följande:
    ska man vänta med att testa till 2 veckor efter ÄL då?
    Ja det låter lagom, är en fördel om ägget fäst.
  • Anonym (glad gubbe)

Jag fick en glad gubbe på cb digitala ägglossningstest när jag var gravid. Fick även fullt utslag på ägglossningsstickorna, dom vanliga, också

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (glad gubbe) skrev 2011-06-30 12:50:18 följande:
    Jag fick en glad gubbe på cb digitala ägglossningstest när jag var gravid. Fick även fullt utslag på ägglossningsstickorna, dom vanliga, också
    hur tidigt testade du då?? Före BiM eller efter??
  • Anonym (glad gubbe)
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-06-30 13:14:43 följande:
    hur tidigt testade du då?? Före BiM eller efter??
    På BIM dagen, (exakt två veckor efter att jag fått glad gubbe då jag hade ägglossning).
    Då hade jag redan fått positivt på gravtest men ville kolla om man kunde få utslag på ägglossningstestet med, då alla säger så olika här på FL. Och en glad gubbe fick jag och starka streck på de andra billiga ägglossningstesten.
  • Anonym (funderar)
    Anonym (glad gubbe) skrev 2011-06-30 15:39:39 följande:
    På BIM dagen, (exakt två veckor efter att jag fått glad gubbe då jag hade ägglossning).
    Då hade jag redan fått positivt på gravtest men ville kolla om man kunde få utslag på ägglossningstestet med, då alla säger så olika här på FL. Och en glad gubbe fick jag och starka streck på de andra billiga ägglossningstesten.
    för mig är det ju skit sak samma då jag får utslag hela månaden på ägglossningstesten.. något svagare streck bara. "Förr" när jag hörde om detta fenomen så var ett svagt streck på ägglossningstest det samma som ett svagt streck på gravtest dvs positivt men det lär ju inte stämma med de nyare testen då, som ger utslag hela månaden?? Eller är det bara de billiga ägglossningstesterna som gör så`?
  • Novia
    Anonym (funderar) skrev 2011-06-30 16:52:38 följande:
    för mig är det ju skit sak samma då jag får utslag hela månaden på ägglossningstesten.. något svagare streck bara. "Förr" när jag hörde om detta fenomen så var ett svagt streck på ägglossningstest det samma som ett svagt streck på gravtest dvs positivt men det lär ju inte stämma med de nyare testen då, som ger utslag hela månaden?? Eller är det bara de billiga ägglossningstesterna som gör så`?
    ÄL testen kan visa svagare streck, men vid graviditet är själva "positiva" strecket antingen lika eller starkare än kontrollstrecket, tror det ska vara det vid ägglossning med?
  • Anonym (glad gubbe)
    Novia skrev 2011-06-30 20:37:27 följande:
    ÄL testen kan visa svagare streck, men vid graviditet är själva "positiva" strecket antingen lika eller starkare än kontrollstrecket, tror det ska vara det vid ägglossning med?
    Ja så är det. Tar man ett billigt ägglossningstest, typ testlagrets stickor, så blir det alltid två synliga streck. Men om man har ägglossning, eller är gravid, så blir båda strecken lika starka, eventuellt teststrecket starkare än kontrollstrecket. Men även om man inte har ägglossning eller inte är gravid så blir det två streck men då är teststrecket svagare än kontrollstrecket. 
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym (glad gubbe) skrev 2011-06-30 21:43:54 följande:
    Ja så är det. Tar man ett billigt ägglossningstest, typ testlagrets stickor, så blir det alltid två synliga streck. Men om man har ägglossning, eller är gravid, så blir båda strecken lika starka, eventuellt teststrecket starkare än kontrollstrecket. Men även om man inte har ägglossning eller inte är gravid så blir det två streck men då är teststrecket svagare än kontrollstrecket. 
    jag har aldrig fått starkare streck på testlagrets... bara ett ljusare streck än kontrollstrecket.. men jag HAR ägglossat - det vet jag eftersom jag varit och gjort vaginalt ultraljud vid ägglossningen de senaste månaderna och fått bekräftat därigenom att jag släppt ägg...tycker dem verkar skit ärligt talat. Tog ett i går fast jag är väl förbi ägglossning och då var det helt vitt (alltså kontrollstrecket var där) för första gången någonsin och jag har då tagit dem varje dag i typ två månader...utan nyansskillnad i teststrecket...irriterande ävenom de är billiga och verkar funka för andra så är det inte värt de pengarna tycker jag. Får se om clearblue funkar bättre
  • Anonym (glad gubbe)
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-07-01 10:03:06 följande:
    jag har aldrig fått starkare streck på testlagrets... bara ett ljusare streck än kontrollstrecket.. men jag HAR ägglossat - det vet jag eftersom jag varit och gjort vaginalt ultraljud vid ägglossningen de senaste månaderna och fått bekräftat därigenom att jag släppt ägg...tycker dem verkar skit ärligt talat. Tog ett i går fast jag är väl förbi ägglossning och då var det helt vitt (alltså kontrollstrecket var där) för första gången någonsin och jag har då tagit dem varje dag i typ två månader...utan nyansskillnad i teststrecket...irriterande ävenom de är billiga och verkar funka för andra så är det inte värt de pengarna tycker jag. Får se om clearblue funkar bättre
    Ja dom är dåliga. clearblue är bättre, men mycket dyrare.
    Vilken tid på dygnet tar du testet när du testar?
    Första månaden tog jag alltid på morgonen och då visade det aldrig någonting. Andra månaden fick jag veta att hormonet är högre på eftermiddagen så då tog jag då och fick utslag men var aldrig helt säker så testade med cb digitala också. Så ja, testlagrets är värdelösa egentligen. Bara nu när jag är gravid som jag fått fullt utslag på testlagrets tester. Så dom funkar nog bättre som gravtest Flört
  • slemtorsk i din bralla

första månaden testade jag på morgonen..andra på kvällen.. den tredje testade jag inte alls nu för det kändes helt meningslöst... Men jag har ett paket med CB digitala nu så jag får testa det nästa månad.. om vi inte lyckades denna månaden förstås

• Anonym (supernojig)

Jag är en sån där nojig en :) Är gravid i vecka 14+5 och inbillar mig en massa konstigheter. Mest då alla verkar redan ha fått stora magar och börjat känna sparkar och själv sitter jag här med min platta, tysta mage (förutom då den fylls med luft och får för sig att se stor ut men jag vet ju att det inte är livmodern så det räknas inte :) ) så jag testade imorse med mitt äglossningstest - jag vet, är ju knäppt! - från testlagret. Teststrecket är mycket starkare än Controllstrecket. Känner mig lite lugnare av det. Vet man att man är gravid så funkar ägglossningstestet lika som grav.testet då båda reagerar på samma hormon (utom att ÄL-testet oxå reagerar på ägglossningshormonet).

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (glad gubbe) skrev 2011-06-30 21:43:54 följande:
    jag har uppfattat det så också.. men denna månaden är det kritvitt vid teststrecket just nu.. ca en vecka före ägglossning. Skitstickor kan vi väl komma överrens om och inte pålitliga *S*
Svar på tråden ägglossningstest visar grav?