• emiliasmamma

Vad ska vi skriva på julkort mm

Hej på er alla där ute.

Nu stundar julen och alla jobbiga känslor som kommer med det.
    Jag har nu väldigt jobbigt med att skriva julkort och vad jag ska skriva på paketen från oss.
    Det känns fel att skriva Lukas namn samtidigt som han fattas, han skulle ju varit med....
    Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Vad ska vi skriva på julkort mm
  • Bzanna

Oj, svårt!
    Den tanken har slagit mig med!
    Det är så jobbigt!

Vet inte hur vi kommer göra, men hjälper dig genom detta att "puffa" lite för din tråd, så kanske du får några andra kloka svar, från någon som vet....?

• Danbala

Knepigt...

Jag har inte själv barn, aldrig varit gravid eller så, så du får gärna ignorera mig helt...

Hur som helst, som "utomstående" skulle jag nog tycka det kändes väldigt konstigt att få ett julkort från någon som inte finns kvar, vem det än är (även om det vore inom närmaste släkt och så).

Det viktigaste är ju dock att ni gör det som känns viktigast för er.

• Danbala

Det som känns riktigast för er, menar jag.

• mamma959703

Jag tycker ni ska skriva vad ni känner de kan ju vara olika från paket till paket

• Anton och Majas mamma

Här är en till som har en hel del funderingar på det här. Vad sjutton man
    skriver på julkort, paket osv.

Vill också veta....

• MyFine

Kanske bara skriva exempelvis "God jul från familjen XXXX" ? Det innefattar ju liksom allihopa. Fast ni gör ju såklart det som känns bäst för er!!

• kalinan

Håller med Danbala. Det skulle kännas märkligt och lite makabert att få julkort från någon som inte finns mer. Om min sambo skulle gå hädan - vilket gud förbjude - skulle jag självklart inte skriva hans namn heller. Hoppas att det inte låter för hårt. Beklagar verkligen sorgen och hoppas på ljusare dagar framöver.

• Alvi

...tycker oxå att Ozzan hade en bra idé - "Från Familjen XXXX".... ?
    Eller som jag såg förra året - antingen "från Familjen XXXX" eller "från Pelle, Lisa och Anna" men att man även klistrade dit ett litet klistermärke föreställande en ängel bredvid namnen...? Eller nåt annat med ett litet märke...

• Danbala

Jag tycker Ozzans förslag är en bra kompromiss!

• wamma

Till XX från Tomten! (och även vuxna får från tomten *S*)

Att vem som ger gåvan är inte av värde, värdet ligger i att få från TOMTEN som barn.

Svar på tråden Vad ska vi skriva på julkort mm