Har du tagit reda på könet?
Jag är så nyfiken på hur många som väljer att ta reda på könet när bebben fortfarande ligger i magen. Det känns som att det blir vanligare och vanligare.
Jag är så nyfiken på hur många som väljer att ta reda på könet när bebben fortfarande ligger i magen. Det känns som att det blir vanligare och vanligare.
Nej inget utav dem, är gravid med nr 3 i vecka 39 nu . Tycker det är kul med överraskningar!
Jag har inte gjort det än, men tiden är bokad så vi ska ta reda på det.
För mig känns det viktigt då det ger en klarare bild av vem som ligger där inne.
Det är också ett plus i kanten när det gäller renovering av barnrummet. Är det en flicka kan vi behålla de ljuslila väggarna. Är det en pojke får rummet bli vitt och limegrönt istället.
Det blir också mycket lättare när det gäller namnval eftersom att vi är väldigt oense när det gäller namn.
Sedan har jag haft en väldigt jobbig graviditet så det blir lite som en belöning.
Vi tänkte inte göra det men på RUL förra veckan kunde vi inte låta bli, det är en pojke som gömmer sig där inne
Japp - igår. Vi gjorde det inte med första barnet dock.
Jag kanske också ska svara :)
Jag tog inte reda på med första barnet, jag ville men inte mannen och han fick bestämma den gången. Men vi båda var övertygade om en tjej och ut kom också en tjej.
Nu med andra i magen så skulle nog mannen gå med på att titta eftersom jag haft en så kämpig graviditet, men den här gången vill jag inte veta i förväg. Jag tyckte det var så häftigt att inte veta. Men jag tror på kille och mannen på tjej, så vi får se.
Om jag hade tagit reda på könet iförväg så hade det i första hand varit för att man bara måste enas om ett namn i så fall :D
om jag bkan/får ska jag ta reda på könet, be bm skriva ner det på en lapp som man kan titta på längre fram, typ v 25-30 el nått liknande. men egentligen tycker jag det är roligare att inte veta alls, blir inga föreställningar lixom. men skulle som sagt vara grymt skönt nu så man vet hur man ska inreda rummet odyl. kanske ska sätta upp det på önskelistan och titta på julafton? va tycker ni?
Kunde inte rösta, eller.... ville rösta på alla 3...
Barn nr 1: kollade inte
Barn nr 2: kollade
Barn nr 3: kollade men gick inte se (fast tror det var en tjurig tant som inte VILLE se...)
Nej. Vi vill ha kvar överraskningen. Ska dock på UL när jag är i v. 33. Då kanske det är oundvikligt att se vad det blir