• Anonym (varmt)

shorts på äldreboende?

Det är +27 grader i skuggan och funderar starkt på att lämna långbyxorna hemma inför ett pass på mitt sommarvik (äldreboende). Förstår att man inte kan ha shorts eller kjol som slutar just under rumpan eller en dm under rumpan, men vart går gränsen egentligen?

• Svar på tråden shorts på äldreboende?
  • Anonym (Undersköterska)

Om du har en kjol eller ett par shorts som slutar i knähöjd eller gärna precis under knäna är det helt okej! Iallafall där jag jobbar. Tänk på att det inte ska kunna väcka "känslor" hos gubbarna och tanterna som kan väcka anstöt.

• Anonym

Hos oss går den officiella gränsen vid att knäna ska vara täckta. Tjejer kan komma undan med att shortsen/skjolen slutar precis över knäna. Jag jobbar som tekniker inom sjukvården.

Ska du tillbringa tid i ett storkök måste du däremot ha långbyxor och stängda skor/sandaler+strumpor pga hygienskäl.

• mimi66

Jag jobbar också på ett äldreboende, jag har haft kjol och shorts på mig båda slutar vid knäna. Det är lite med linnen, det bör inte vara för urringade eller enbart snören över axeln.

• Ruggugglan

Jag jobbar inom äldreomsorgen och brukar ha byxor som slutar vid knäna.

• Ruggugglan
    mimi66 skrev 2011-07-01 11:44:56 följande:
    Jag jobbar också på ett äldreboende, jag har haft kjol och shorts på mig båda slutar vid knäna. Det är lite med linnen, det bör inte vara för urringade eller enbart snören över axeln.
    Är det privata linnen ni har? Vi måste ha bussaronger. Vansinnigt varmt Rynkar på näsan
  • Anonym (varmt)

Tack för alla svar, då är det knäna som gäller!

• Anonym

Finns ju tunikor i arbetskläder du kan beställa. Det har många på mitt jobb. Som en klänning. 

Svar på tråden shorts på äldreboende?