• Anonym (hjärndöd)

jag vet inte vad ja ska packa !! :O

ska va borta två veckor, far om en timma och vet fortfarande inte vad ja ska packa ;( åååh..

JAG ÄR SÄMST PÅ PACKNING! sånt borde det gå anställa folk å göra :/

• Svar på tråden jag vet inte vad ja ska packa !! :O
  • Anonym (Listan)

Vi gör listor! Jag har en lista för husvagnssemester, en för resa utomlands till sol och bad och en för jobbresa övernatt på hotell. Husvagnslistan är längst... Vi är fyra i familjen så nu när barnen är lite större så har alla i familjen var sin lista. Var och en packar det som står på ens egen lista och bockar av efter hand. Sedan tar vi med listorna när vi åker iväg och fyller på sånt som vi saknar så vi kommer ihåg det tills nästa gång vi ska åka.

Det fungerar kanonbra!

• lalasmama

Vart ska du/ni åka?
    Vad ska ni göra där?
    Hur många ska du packa till?
    Finns det möjligheter att tvätta under tiden?

• Anonym (hjärndöd)
    Anonym (Listan) skrev 2011-07-01 11:44:11 följande:
    Vi gör listor! Jag har en lista för husvagnssemester, en för resa utomlands till sol och bad och en för jobbresa övernatt på hotell. Husvagnslistan är längst... Vi är fyra i familjen så nu när barnen är lite större så har alla i familjen var sin lista. Var och en packar det som står på ens egen lista och bockar av efter hand. Sedan tar vi med listorna när vi åker iväg och fyller på sånt som vi saknar så vi kommer ihåg det tills nästa gång vi ska åka.

Det fungerar kanonbra!
    smart! skulle vilja vara så organiserad! :)

jag är den som slänger ner saker i en väska tio min innan man far och glömmer hälften.
  • Anonym (hjärndöd)
    lalasmama skrev 2011-07-01 11:45:33 följande:
    Vart ska du/ni åka?
    Vad ska ni göra där?
    Hur många ska du packa till?
    Finns det möjligheter att tvätta under tiden?
    bila runt sverige
    bara träffa folk och se oss omkring
    jag ska bara packa till mig själv (jag vet, skamset att jag inte är mer förberedd då det bara gäller mig själv :S)
    kanske finns möjlighet men är inte säker, hoppas!
  • Mellanmjölkens land

Här är ett utkast till packlista:

t-shirtar/linnen
    underkläder
    shorts/skjolar
    långärmad tröja
    långbyxor
    klänning
    nått att sova i
    badkläder

kamera+laddare
    mobil+laddare
    plånbok
    pass (vid behov)
    dator+laddare
    penna+papper
    bok
    neccesär (tandborste+tandkräm, schampo, tvål, borste/kam är minimum, smink och hårgrejer tillkommer om du använder sånt)
    handduk

Har säkert missat nått men listan ger förhoppningsvis lite hjälp!

• lalasmama

Se till att få med dig ordentligt med underkläder, tshirts/toppar, ev strumpor så man känner sig fräsch. Kanske 12-14 trosor, 3-5 bhar, 10-12 tröjor. Någon långärmad tröja eller 2-3 st om ni ska långt norrut.. 1 jacka. Några kjolar, klänningar, shorts o långbyxor.. Shampoo, balsam, duschkräm, deo, parfym, smink, hårborste.. Ev mensskydd.. Vad du nu använder vanligtvis..
    Någon bra bok, tidningar o några bra cd-skivor, mobil, kamera och laddare!!
    Lite dricka, mackor, kakor, godis kanske..
    .. hmm.. Tänker vidare..

• Anonym (hjärndöd)

tusen tack :D ni är bäst!

Svar på tråden jag vet inte vad ja ska packa !! :O