jag vet inte vad ja ska packa !! :O
ska va borta två veckor, far om en timma och vet fortfarande inte vad ja ska packa ;( åååh..
JAG ÄR SÄMST PÅ PACKNING! sånt borde det gå anställa folk å göra :/
ska va borta två veckor, far om en timma och vet fortfarande inte vad ja ska packa ;( åååh..
JAG ÄR SÄMST PÅ PACKNING! sånt borde det gå anställa folk å göra :/
Vi gör listor! Jag har en lista för husvagnssemester, en för resa utomlands till sol och bad och en för jobbresa övernatt på hotell. Husvagnslistan är längst... Vi är fyra i familjen så nu när barnen är lite större så har alla i familjen var sin lista. Var och en packar det som står på ens egen lista och bockar av efter hand. Sedan tar vi med listorna när vi åker iväg och fyller på sånt som vi saknar så vi kommer ihåg det tills nästa gång vi ska åka.
Det fungerar kanonbra!
Vart ska du/ni åka?
Vad ska ni göra där?
Hur många ska du packa till?
Finns det möjligheter att tvätta under tiden?
Här är ett utkast till packlista:
t-shirtar/linnen
underkläder
shorts/skjolar
långärmad tröja
långbyxor
klänning
nått att sova i
badkläder
kamera+laddare
mobil+laddare
plånbok
pass (vid behov)
dator+laddare
penna+papper
bok
neccesär (tandborste+tandkräm, schampo, tvål, borste/kam är minimum, smink och hårgrejer tillkommer om du använder sånt)
handduk
Har säkert missat nått men listan ger förhoppningsvis lite hjälp!
Se till att få med dig ordentligt med underkläder, tshirts/toppar, ev strumpor så man känner sig fräsch. Kanske 12-14 trosor, 3-5 bhar, 10-12 tröjor. Någon långärmad tröja eller 2-3 st om ni ska långt norrut.. 1 jacka. Några kjolar, klänningar, shorts o långbyxor.. Shampoo, balsam, duschkräm, deo, parfym, smink, hårborste.. Ev mensskydd.. Vad du nu använder vanligtvis..
Någon bra bok, tidningar o några bra cd-skivor, mobil, kamera och laddare!!
Lite dricka, mackor, kakor, godis kanske..
.. hmm.. Tänker vidare..
Ja ovanstående kom på massor jag glömt..
tusen tack :D ni är bäst!