• Anonym (omkäldning)

Byta om på Weissenhäuser strand/tyskland

Har någon varit på Weissenhäuser strand och vet hur det funkar med omkädningsrummen där? Vi ska åka dit med flera andra familjer som vi känner och jag vill inte visa mig naken för de andra vuxna där. I vissa länder duschar folk med badkläderna på (vilket jag egentligen tycker är ohygiensikt). Nån som vet hur det funkar på adhus i Tyskland?

• Svar på tråden Byta om på Weissenhäuser strand/tyskland
  • Candida

Alltså med risk för att ha missförstått dig, men kan du inte bara ta en handduk runt överkroppen, dra av dig de havsvattendränkta bikinitrosorna och ta på ett par nya torra.

Du kan ju ha bikini under de vanliga när du åker till stranden.

Eller har jag missförstått din fråga?

• Anonym (omkäldning)

Ja, alltså på starnaden kan man ju göra så, men detta är ett badland, ungefär som Lalandia, så man måste ju duscha.

• Candida
    Anonym (omkäldning) skrev 2011-07-01 14:55:31 följande:
    Ja, alltså på starnaden kan man ju göra så, men detta är ett badland, ungefär som Lalandia, så man måste ju duscha.
    Aha, typ som vattenpalatset nu förstår jag.

Jag vet inte om de har omklädning, och jg förstår att du inte kommer känna det som optimalt att duscha med badkläderna på heller.

Kan du inte bara näcka medans någon håller upp en handduk?
  • Anonym (omkäldning)

Jag vill liksom inte att mina väninnor ska se mig naken. Vet inte vem som skulle hålla upp för mig i så fall. Har ju dessutom barnen som ska duschas också, annars kunde man typ köra med "gå ni före, jag ska på toa" eller något liknande.

• Candida
    Anonym (omkäldning) skrev 2011-07-01 14:59:58 följande:
    Jag vill liksom inte att mina väninnor ska se mig naken. Vet inte vem som skulle hålla upp för mig i så fall. Har ju dessutom barnen som ska duschas också, annars kunde man typ köra med "gå ni före, jag ska på toa" eller något liknande.
    Jobbigt. Jag förstår. Hoppas att de har omklädningsrum då.
  • Anonym (omkäldning)

Ja, jag hoppas på det.

• Anonym (omkäldning)

Ingen som har varit där som vet hur det funkar?

• Anonym (Varit där)

Jag har varit där, men det är några år sedan. Men de har ett duschrum med många duschar, fanns inga hängen för eller nåt. 

Om du inte vill visa dig naken inför andra människor så ska du inte åka till ett badland. Du kan ju inte gärna duscha med kläderna på.

• Candida

Hoppas du kommer på en lösning som funkar för dig.

• Anonym (omkäldning)
    Anonym (Varit där) skrev 2011-07-01 20:30:05 följande:
    Jag har varit där, men det är några år sedan. Men de har ett duschrum med många duschar, fanns inga hängen för eller nåt. 

Om du inte vill visa dig naken inför andra människor så ska du inte åka till ett badland. Du kan ju inte gärna duscha med kläderna på.

Det är egentligen bara för dem som jag känner osm jag inte vill visa mig för. Hlet okända bryr jag mig inte om.
    Candida skrev 2011-07-01 21:10:17 följande:
    Tack Candida för dina svar!
  • Sööderbönan

Jag bodde i Tyskland många år och även fast jag aldrig varit på just detta badland vet jag att de är mycket mer avslappnade med nakenhet, jag tyckte det var jättejobbigt. Ibland till och med blandat män och kvinnor..Men du, du kan ju alltid ha på dig badkläder i duschen, även fast många tyskar rynkar på näsan för det. Lycka till.

• Candida
    Anonym (omkäldning) skrev 2011-07-01 23:28:22 följande:
    Det är egentligen bara för dem som jag känner osm jag inte vill visa mig för. Hlet okända bryr jag mig inte om.
    Candida skrev 2011-07-01 21:10:17 följande:
    Tack Candida för dina svar!
    {#emotions_dlg.flower}Glad
  • Anonym (eine Deutschin)
    singelsthl skrev 2011-07-01 23:32:59 följande:
    Jag bodde i Tyskland många år och även fast jag aldrig varit på just detta badland vet jag att de är mycket mer avslappnade med nakenhet, jag tyckte det var jättejobbigt. Ibland till och med blandat män och kvinnor..Men du, du kan ju alltid ha på dig badkläder i duschen, även fast många tyskar rynkar på näsan för det. Lycka till.
    Har också varit i Tyskland många ggr och på olika badanläggningar med mina barn. Precis som singelsthl skriver så har man en mkt mera avslappad syn på nakenhet i Tyskland. Skulle du t.ex försöka gå in i en bastu med bikini blir du garanterat utslängd.Där är det helnaket som gäller och oftast blandat kvinnor o män. Oftast har man gemensamma omklädningsrum  ocksp men då med tillgång till kabiner där man går in och byter om enskilt sas.Så titta efter detta.Sedan brukar duschar vara könsuppdelade men svårt att hitta en enskild dusch.Stora plakat säger att man måste duscha o tvätta sej. Duschen ist Pflicht  ohne badebekleidung  brukar det stå .
    Men varför inte erkänna för dina väninnor att du är så där pryd av dej så kan ju du vänta till dom har duschat klart och sen duscha själv  med okända kvinnor
  • Silvera

Lite OT, men ändå...
    I Schweiz får man inte duscha utan badkläder... men man ska vara naken i bastun... Förvånad

• sol4

Har varit där flera gånger, ett kanonställe. I simmhallen går du in i en egen hytt (du kan ta med dina barn in) alla kläder av( du kan ju ta på dig bikinin där o handuk runt. Går till skåp, män o kvinnor blandat. häng in dina kläder. I duchen funkar d precis som hemma, man bör vara naken men d går säkert att fuska lite. Ha en bra sem!

• Candida
    Silvera skrev 2011-07-02 10:41:48 följande:
    Lite OT, men ändå...
    I Schweiz får man inte duscha utan badkläder... men man ska vara naken i bastun... Förvånad
    ?? Hur tänker de??
  • Anonym
    Candida skrev 2011-07-02 12:11:34 följande:
    ?? Hur tänker de??
    Tänker? De lever på att tillverka gökur och toblerone. De har vaktat nazistguld i årtionden och har 4 officiella språk... De tänker inte. Den tunna luften har sett till det för många generationer sedan!
  • Candida
    Anonym skrev 2011-07-14 01:13:54 följande:
    Tänker? De lever på att tillverka gökur och toblerone. De har vaktat nazistguld i årtionden och har 4 officiella språk... De tänker inte. Den tunna luften har sett till det för många generationer sedan!
    Toblerone är gott i och för sig
Svar på tråden Byta om på Weissenhäuser strand/tyskland