• Xwedia

Engelska dialekter

Vilken engelsk dialekt tycker du är vackrast?

Pojke -08, Pojke -11 och Gravid
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Engelska dialekter
  • Boothwalker

Meh. Skotskt såklart. Som inte finns med... =(

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • vackrastarflow
    Väderhatt skrev 2011-07-01 22:58:34 följande:
    Hey yo my man was crackin fool ya know what aim saayin?

Kräks
    hahahaha crackin fool?!
    Kimona skrev 2011-07-01 22:56:18 följande:
    lite ghetto sådär, fast på ett fint sätt :) uttal på ord och så
    oook, ingen av de afroamerikanare jag känner pratar ghetto så därför visste jag inte. Är fortfarande inte helt säker på vad du menar, men det spelar ju mindre roll
  • Kimona
    vackrastarflow skrev 2011-07-01 23:04:50 följande:
    hahahaha crackin fool?!
    Kimona skrev 2011-07-01 22:56:18 följande:
    lite ghetto sådär, fast på ett fint sätt :) uttal på ord och så
    oook, ingen av de afroamerikanare jag känner pratar ghetto så därför visste jag inte. Är fortfarande inte helt säker på vad du menar, men det spelar ju mindre roll
    Nä men det är en liten skillnad på uttal :) och takt hur man pratar. Svårt att förklara, men du lär höra skillnad på typ Will Smith och Bruce Willis
  • Väderhatt
    vackrastarflow skrev 2011-07-01 23:04:50 följande:
    hahahaha crackin fool?!
    Bland afros i Kalifornien så är det väldigt vanliga uttryck, och ja, det låter helt efterblivet.
  • Kimona

Man pratar olika i New York vs Indiana t, ex

• Morcheeba

SKOTTSKA!! Jag skulle aldrig vara otrogen och är tämjeligen svårflörtad.

Men om någon kom fram till med iförd kilt med frasen "ar ye aloyn?" skulle jag nästan fundera på det.... RRRRRRRRRRR.

(tror jag bestämt ska spendera lördagen framför braveheart)

• Kimona
    Väderhatt skrev 2011-07-01 23:08:35 följande:
    Bland afros i Kalifornien så är det väldigt vanliga uttryck, och ja, det låter helt efterblivet.
    Jag gillar det ^^
  • vackrastarflow
    Kimona skrev 2011-07-01 23:09:10 följande:
    Man pratar olika i New York vs Indiana t, ex
    Ja det är ju därför jag har svårt att förstå exakt vad du menar afroamerikanare finns ju över hela USA och även de borde ha stora skillnader i sina uttal. Tex hör du nog också skillnad mellan Will Smith och Oprah Och en afroamerikan från Texas låter annorlunda än en från New York. Det är som brittiska... svårt att avgöra vad som menas eftersom dialekterna i olika delar av landet låter så olika. Men däremot kan nog ordvalet i olika delar av USA vara liknande, men det har ju inte med dialekten i sig att göra.
  • Kimona
    vackrastarflow skrev 2011-07-01 23:20:38 följande:
    Ja det är ju därför jag har svårt att förstå exakt vad du menar afroamerikanare finns ju över hela USA och även de borde ha stora skillnader i sina uttal. Tex hör du nog också skillnad mellan Will Smith och Oprah Och en afroamerikan från Texas låter annorlunda än en från New York. Det är som brittiska... svårt att avgöra vad som menas eftersom dialekterna i olika delar av landet låter så olika. Men däremot kan nog ordvalet i olika delar av USA vara liknande, men det har ju inte med dialekten i sig att göra.
    Fast Oprah och Will Smith har ändå samma ton om man säger så :P kaxigt på ett snyggt sätt även om det är olika dialekter
  • vackrastarflow
    Kimona skrev 2011-07-01 23:23:55 följande:
    Fast Oprah och Will Smith har ändå samma ton om man säger så :P kaxigt på ett snyggt sätt även om det är olika dialekter
    se där tycker vi nog olika har aldrig hört Oprah säga "aiight" tycker hon låter väldigt "riksamerikansk" med en liten ton av sydstat.

jag tror dock jag fattar mer vad du menar nu, även om jag fortfarande inte tycker att afroamerikanska är en dialekt. Harlem-amerikanska är nog mer en dialekt som jag hade tänkt i ditt läge.
  • Emennie

Jag röstade brittisk men gillar inte alla brittiska dialekter, gillar dialekter från norra england bättre :)

• Elli47

Ja de pratar underbart i Skottland men jag röstade på brittiskt och tänkte att skotska dialekten faller under det alternativet.

Boothwalker skrev 2011-07-01 23:00:00 följande:
    Meh. Skotskt såklart. Som inte finns med... =(
  • JPT

Amerikansk engelska. Men då pratar vi en ganska neutral engelska, typ general american från någonstans Midwest. 

• Kimona
    vackrastarflow skrev 2011-07-02 00:09:49 följande:
    se där tycker vi nog olika har aldrig hört Oprah säga "aiight" tycker hon låter väldigt "riksamerikansk" med en liten ton av sydstat.

jag tror dock jag fattar mer vad du menar nu, även om jag fortfarande inte tycker att afroamerikanska är en dialekt. Harlem-amerikanska är nog mer en dialekt som jag hade tänkt i ditt läge.
    Nej 'aight' är lite för mycket ghetto, jag menar typ ist "How are you" säger de "How you doin" och istället för "It's not right" säger de "it aint right" o.s.v
    Uttryck och så :P
  • vackrastarflow
    Kimona skrev 2011-07-02 13:38:28 följande:
    Nej 'aight' är lite för mycket ghetto, jag menar typ ist "How are you" säger de "How you doin" och istället för "It's not right" säger de "it aint right" o.s.v
    Uttryck och så :P
    Jo men då är det mer ordval än dialekt... Och how you doin säger väl alla NY-italienarna (läs: Joey!!)

Nä nu ska jag sluta tetas med dig
  • Embla

Skotska, utan tvekan!

Annars är det svårt att generalsiera. Inom länderna är det stor variation på dialekterna. Jag tycker att Minnesota-amerikanska är trevlig, men öronhåren krullar sig om jag hör bred sydstads-amerikanska. Yorkshiredialekt är rolig, men Cockney fruktansvärd. Osv...

• Dorian Ertymexx
    Embla skrev 2011-07-02 14:06:51 följande:
    Skotska, utan tvekan!

Annars är det svårt att generalsiera. Inom länderna är det stor variation på dialekterna. Jag tycker att Minnesota-amerikanska är trevlig, men öronhåren krullar sig om jag hör bred sydstads-amerikanska. Yorkshiredialekt är rolig, men Cockney fruktansvärd. Osv...
    Du menar som den härna? ;D

">

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FamilyGay

Irländska, finast är nordirländskan, mjuk och fiin.

Svar på tråden Engelska dialekter