Får inte lämna tillbaka medicin!
En läkare har skrivit ut en salva till mig för ett intimt bekymmer....När jag hämtade ut den på Apoteket fick jag en chock, den kostade över 400!
Men jag bet ihop och betalade.
När jag kom hem och läste bipacksedeln så stod det att man inte skulle använda salvan om man hade migrän, vilket jag har.
Ringde vårdcentralen dagen efter och pratade med en sköterska som skulle kolla med läkaren om jag kunde använda den ändå. Men när hon ringde tillbaka sa hon att läkaren sagt att jag absolut inte fick använda den! Utan dom skulle skriva ut en ny.
Gick tillbaka till apoteket och skulle hämta ut den nya och lämna tillbaka den gamla. Men det tog tvärstopp. För det första hade de inte den nya inne, och den gamla fick jag inte lämna tillbaka, trots att den var ny och oöppnad.
Ringde vårdcentralen igen och sköterskan sa att det skulle nog gå att lösa, jag skulle inte behöva betala så mycket. Men hon skulle prata med läkaren.
Nu har läkaren ringt och sagt att det inte är något att göra åt. Dom har sina regler.
Nu har jag inte hämtat ut den nya salvan. För jag har helt enkelt inte råd! Jag har slösat bort 400 kr och har inte möjlighet att lägga nästan 500 på en till. Då får jag nog fortsätta skita eld och blod ett tag till. Kanske går det över nån gång.
Är det bara att gilla läget eller kan man göra något? Om läkaren skriver ut något jag inte får ta, ska jag behöva straffas ekonomiskt för det då?
Pluggar och går back 1500 kr varje månad så det här var väldigt olägligt....