Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Varför väljer en man att bli gynekolog?

Och hur man man vilja jobba på systembolaget,med fötter,duscha gamla gubbar,tillverka vapen,sitta på F.K,vara "arbetsförmedlare",politiker,polis eller nåt annat yrke jag har noll förståelse för? Gynekolog är ett yrke som vilket annat,råkar bara handla om könsorgan. Är då definitivt inget fel i huvet på min gynläkare! Han är bra på alla sätt och vis och vad han skulle få ut av "titta" på 86-åriga tanters gamla muttor övergår mitt förstånd!

• Jag är bara jag

Min privata gynekolog har inriktat sg mest på infertilitet. Hjälper med IVF-behandlingar,missfallsmediciner,alternativa vägar till barn,gör inseminationer,kort sagt så mycket mer än bara tittar på muttor hela dagarna!

• Jag är bara jag
    Tecken skrev 2011-07-01 19:34:35 följande:
    Var tvungen att kolla först så inte tråden låg i Sandlådan... Ts, man kan ju byta ut könet och yrket i din fråga och ställa den i oändliga variationer, t ex:
    - Varför väljer en kvinna att bli jägmästare?
    - Varför väljer en man att bli sjuksköterska?
    - Varför väljer en kvinna att bli medicinsk fotvårdare?
    - Varför väljer en man att bli sv/ma-lärare?
    osv osv.

Det finns nog lika många svar på din fråga, som det finns personer med det yrket.
    Varför väljer nån att bli fotvårdare? Har nog mindre förståelse för det t.o.m än gynekolog...
  • Jag är bara jag
    niagara skrev 2011-07-01 19:40:45 följande:
    Det var mycket som du inte förstår....
    Och du missade hela ironin... Jag menar,det finns ju massor med yrken jag inte fattar varför folk väljer och du inte fattar varför folk väljer,men de gör det ändå. Bara för att vi inte vill ha det yrket och tycker det är "lågt" eller äckligt så tycker ju inte de det.
Svar på tråden Varför väljer en man att bli gynekolog?