Hur långt efter död är det begravning????
Frågan är rubriken, tacksam för svar!
Frågan är rubriken, tacksam för svar!
Det beror lite på vilken typ av begravning och vilken religion det handlar om.
Det brukar vara 2-3 veckor. De anhöriga kommer överens om en dag tillsammans med begravningsbyrån som i sintur brukar ha kontakt med kyrkan.
Okej, tack för svar!
Han var kristen elelr vad man kallar det..
2-3 veckor är det om det t ex rör sig om en begravning i svenska kyrkans regi. Muslimer, t ex, begravs betydligt snabbare.
Han var kristen elelr vad man kallar det..
Så fort kyrka och allt är fixat, så var det iaf när jag fixade en begravning för nära anhörig!
Från 2-4 veckor lite beroende på typ av begravning. När min pappa dog så var det 1 månad mellan dödsfall & begravning (borgerligt).
Det beror också på var man bor, när min pappa dog så var det begravning en vecka efter. Vi bodde i ett litet samhälle i Småland då. När svärmor dog (Sthlm) så tog det 1 1/2 mån innan begravningen ägde rum...
Min pappa gick nyss bort och det var 23 dagar fram till begravning, men då skulle han obduceras också!
Beklagar sorgen!
I Norge begravs de normalt sett innan 1 vecka.
Okej, han som ska begravas hittades i torsdags i sin lägenhet, så jag antar väl att dom ska obduceras.. Och det är i Göteborg.
Tack för alla svar!!
Sen beror det väl på hur lång "kö" de har också.. Och hur många präster eller liknande de har.