• FamHull

Någon som har erfarenhet av resebolaget Solresor?

Som rubiken säger, är det någon som har rest med Solresor?
    Har hittat en resa som verkar bra. Men tyvärr verkar dom ha lite dålig allmän info på hemsidan. Har dom barnsäng att låna/hyra? Hur brukar det vara med barnstolar i restaurangen? 
    Har mailat dom nu då tel va stängt, men det kan tydligen ta upp till 48 tim att få svar så jag tänkte testa att kolla här på FL om det finns nån som vet nåt.

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av resebolaget Solresor?
  • Ion71

Vi är jättenöjda med dem, har tidigare åkt m fritidsresor & Apollo, men solresor åkte vi med sist & tyckte det var toppen. Hur det ser ut med barnstolar & barnsäng beror väl på resp hotell, men där vi har varit har det inte varit ngt problem....

• FamHull
    Ion71 skrev 2011-07-06 10:16:29 följande:
    Vi är jättenöjda med dem, har tidigare åkt m fritidsresor & Apollo, men solresor åkte vi med sist & tyckte det var toppen. Hur det ser ut med barnstolar & barnsäng beror väl på resp hotell, men där vi har varit har det inte varit ngt problem....
    Vi bokade en resa med Solresor igår
    På det hotellet vi ska till fanns tillgång till både barnsäng och barnstol.
  • Jigge

Ring hotellet och fråga, så gjorde jag en gång när jag åkte med Apollo.

• Basilikan

Om du tittar på hotellen på Solresors hemsida så står det längst ner i höger" vill du veta mer?" och en länk till IHAC hotellfakta. Här kan du hitta massor av information bl.a om det finns barnstolar i restaurangen och djup på poolen.

• FamHull
    Basilikan skrev 2011-07-06 20:29:27 följande:
    Om du tittar på hotellen på Solresors hemsida så står det längst ner i höger" vill du veta mer?" och en länk till IHAC hotellfakta. Här kan du hitta massor av information bl.a om det finns barnstolar i restaurangen och djup på poolen.
    Ah, tack för tipset! Ska kolla det!
  • FamHull
    Basilikan skrev 2011-07-06 20:29:27 följande:
    Hmm, har du möjlighet att länka? Hittar inte ens "Vill du veta mer?"
  • arrro

Hej! Har bara bra upplevelser med Solresor. Inga problem med barnsäng,stol, men som Jigge,Basilikan säger så är det upp till varje hotell. Ta fram den sidan som erat hotell är på, och gör sen som Basilikan skriver. Du kan alltså inte hitta detta på solresors startsida, utan måste gå in på respektive sida erat hotell finns som ni tänkt er.

• FamHull
    arrro skrev 2011-07-06 20:46:05 följande:
    Hej! Har bara bra upplevelser med Solresor. Inga problem med barnsäng,stol, men som Jigge,Basilikan säger så är det upp till varje hotell. Ta fram den sidan som erat hotell är på, och gör sen som Basilikan skriver. Du kan alltså inte hitta detta på solresors startsida, utan måste gå in på respektive sida erat hotell finns som ni tänkt er.
    Jag måste va korkad för jag hittar det fortfarnde inte...
    Eller så finns det inte på varje hotell. Rocca di Tropea ska vi bo på iaf, ifall nån vänlig själ vill gå in o kolla om ni hittar "Vill du veta mer?"
  • MammaMia76

Jag har åkt med dem en gång och var jättenöjd. Bra service när man ringer kundtjänst. Jag åkte till Madeira. Hotellet var toppen, men framförallt var deras guidade turer på ön riktigt bra. Har inte alls varit lika nöjd med Ving eller Fritidsresor, men det kan ju bero mycket på resmålet också... Jag har dock inte rest med Solresor med barn, så den biten kan jag inte uttala mig om. 

• arrro

FamHull, det har du faktiskt helt rätt i, va inne å kolla. Men leta efter nån mailadress till hotellet, skriv och fråga. Eller så kanske solresor kan fråga för dej. Jag mailade till hotellet och frågade efter spjälsäng, vattenkokaremm, inga problem svarade dom. När vi kom dit var allt vi frågat om färdigt på rummet.

• FamHull

Har redan bokat o pratat med Solresor (#2) så allt är redan klart
    Va mest intresserad av övrig info som kanske stod på den sidan...

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av resebolaget Solresor?