• Anonym (fundersam)

min dejt frågar aldrig om mina barn?

Killen jag dejtade innan den här frågade ofta om mina barn, va dom hette, vad dom gillar att göra, hur dom mår osv. 

Men med den här killen är det knäpptyst om barn, nu har vi bara dejtat några gånger under en månads tid (dock pratar vi ganska mycket i telefon och genom sms). Men jag blir så fundersam, för om en kille ska ha mig så måste han ta barnen också. Ni med barn förstår hur jag känner kring det..

Som sagt så ha det bara gått en månad, men han verkar gilla mig väldigt mycket och jag honom så jag är rädd för att gå och bli kär och sen behöva lägga ner allt.

Hoppas på många svar nu för det är verkligen en super gullig kille jag träffat.

• Svar på tråden min dejt frågar aldrig om mina barn?
  • Anonym

Han vill kanske inte engagera sig för mycket nu i början. Vill kanske vänta med att träffa dem, tills han är mer säker. 

• Anonym

Tar du själv upp barnen? Annars kanske han tror att du inte vill blanda in dem just nu.
    Kanske dags att fixa en dejt ni gör tillsammans med barnen nu, om ni ändå träffats en månad, så märker du hur han funkar med dem.

• Anonym (fundersam)

Jo det kan ju vara så att han vill lära känna mig mer innan han drar in dom och han därav inte pratar om dom.

Jodå jag pratar om dom ibland, och han svarade en gång att barn är härliga men inget mer. Blev ju lite bortskämd av min förra dejt som frågade om dom väldigt mycket.  
    Tycker du att jag ska låta han träffa dom efter redan en månad? Förvånad Är det jag som är lite väl försiktig av mig eller? För jag tycker att det är jätte mycket förtidigt. hehe 

• Anonym

Tycker du kan vänta med att låta barnen träffa honom. Men du kan ju alltid luska lite vad han tycker om barn osv. 

• Vissla

Tror inte min nuvarande frågade om barnen alls när vi dateade, men nu är han "världens bästa styvpappa"... Såg inget konstigt i att han inte frågade först, varför ska han bry sig om ungar han inte känner?
    Nu känner han tjejerna och bryr sig jätte mycket om dom

• Anonym

På ett neutralt ställe är väl okej. Tex ni åker till ett lekland och ni sitter och pratar och barnen stojar omkring och leker ett par timmar. Bara så du ser hur han fungerar med barnen, du måste ju inte ens presentera honom som en dejt, kan ju vara "det här är min kompis x" och ni behöver inte ens pussas och kramas när barnen ser.

men jag vet inte, det kanske är jättetidigt, jag har ett förhållande med minas pappa så jag har ingen erfarenhet alls, tänkte bara att det är lika bra att se hur han är med barnen (inte tvärtom) för att kunna veta om det är någon idé att gå vidare eller ej.

• Yes I am

Träffa dem är ju kanske onödigt, men jag tycker nog att han borde visa lite mer intresse och fråga lite om dem :). Det skulle jag vilja iaf...

• Anonym (fundersam)
    Vissla skrev 2011-07-01 22:35:23 följande:
    Tror inte min nuvarande frågade om barnen alls när vi dateade, men nu är han "världens bästa styvpappa"... Såg inget konstigt i att han inte frågade först, varför ska han bry sig om ungar han inte känner?
    Nu känner han tjejerna och bryr sig jätte mycket om dom
    Okej, va roligt att han är så bra styvpappa nu

Får jag fråga när han började fråga om barnen? Hur länge väntade du med att han fick träffa dom?  
  • Mantrasina

Det är dig han dejtar, inte dina barn. Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt. Han vet om att du har barn, men kanske vill få en ordentlig känsla för dig först.

• Anonym (........---)

Jag hade nog varit mer misstänksam mot den första daten. Varför var han så intresserad av dina barn? Jag tänker att han frågade för att ställa sig in hos DIG och inte på grund av ett eget genuint intresse av barnen.

En kille som inte har egna barn blir nog inte så intresserade av dina barn förrän han själv har fått en egen relation till dem.

• Anonym
    Anonym (........---) skrev 2011-07-01 22:42:30 följande:

Jag hade nog varit mer misstänksam mot den första daten. Varför var han så intresserad av dina barn? Jag tänker att han frågade för att ställa sig in hos DIG och inte på grund av ett eget genuint intresse av barnen.

En kille som inte har egna barn blir nog inte så intresserade av dina barn förrän han själv har fått en egen relation till dem.

Varför kan inte en kille vara barnkär? Han kanske längtar efter barn och tycker det är toppen att hans tjej har barn. Varför skulle det vara konstigt? 
  • Vissla
    Anonym (fundersam) skrev 2011-07-01 22:37:09 följande:
    Okej, va roligt att han är så bra styvpappa nu

Får jag fråga när han började fråga om barnen? Hur länge väntade du med att han fick träffa dom?  
    Minsta som bara var ett år nä vi träffades fick han träffa på en gång i princip och eftersom hon var liten och söt kanske han frågade hur det var med henne redan nästa gång vi pratade, minns inte riktigt.
    Äldsta tjejen fick det vänta med men inte jätte länge, vi presenterade honom som en kompis till mig och ju mer säkra vi blev på våran relation desto mer fick hon veta.
    Han började fråga om henne strax innan han fick träffa henne, var kanske det som fick mig att låta dom träffas..
    Men vet inte om han sagt nåt alls om han inte fått träffa lilltjejen först.

Nu är vi förlovade med bröllopsplaner och har en dotter på 1år, så även fast det gick fort i början tror jag vi "gjorde rätt"
  • Anonym (........---)
    Anonym skrev 2011-07-01 22:44:31 följande:
    Varför kan inte en kille vara barnkär? Han kanske längtar efter barn och tycker det är toppen att hans tjej har barn. Varför skulle det vara konstigt?

Jo då, en kille kan mycket väl vara barnkär och längta efter barn. Men många människor lär sig att säga de rätta sakerna när de dejtar. Den första killen kan ha varit helt ärlig i sitt intresse. Men av de båda killarna så hade jag varit mer misstänksam mot den första. Helt enkelt för att det verkar lite fejkat att vara så väldigt intresserad av människor man ännu inte känner.

• Anonym
    Anonym (........---) skrev 2011-07-02 01:23:49 följande:

Jo då, en kille kan mycket väl vara barnkär och längta efter barn. Men många människor lär sig att säga de rätta sakerna när de dejtar. Den första killen kan ha varit helt ärlig i sitt intresse. Men av de båda killarna så hade jag varit mer misstänksam mot den första. Helt enkelt för att det verkar lite fejkat att vara så väldigt intresserad av människor man ännu inte känner.

Men herregud, vad du är misstänksam! Om man dejtar någon så är det v äl klart att man visar intresse för dennes familj, det är inget konstigt, speciellt inte om man är barnkär. Har man inte så mycket erfarenhet av barn, så ligger man lite lågt i början. Två olika personer, helt normalt båda två. 

Ska man vara misstänksam mot allt, så blir det nog inget förhållande överhuvudtaget. 
  • Anonym (........---)
    Anonym skrev 2011-07-02 07:29:17 följande:
    Men herregud, vad du är misstänksam! Om man dejtar någon så är det v äl klart att man visar intresse för dennes familj, det är inget konstigt, speciellt inte om man är barnkär. Har man inte så mycket erfarenhet av barn, så ligger man lite lågt i början. Två olika personer, helt normalt båda två.

Ska man vara misstänksam mot allt, så blir det nog inget förhållande överhuvudtaget.
    "Mer misstänksam" behöver inte betyda särskilt misstänksam alls. Men nu jämförde hon ju tvåan med ettan för att ettan sa alla perfekta saker. Då påpekar jag att jag föredrar såna som tvåan.
  • Anonym

Vad olika det kan vara! Jag kallar mitt bRn ett speciellt smeknamn och killen jag dejtade frågade " hur mår smeknamnet"? Och jag tog skitilla upp, han känner inte mitt barn och får inte kalla det som jag gör. Löjlig? Ja, kanske.. Men det kändes såå fel!

Svar på tråden min dejt frågar aldrig om mina barn?