Sluta nattamma 10-månaders?
Hej!
Jag har en dotter på 10 månader som fortfarande ammas en hel del, vi hade dragit ner det till tre tillfällen per dag (morgon, middagslur och nattning) ett tag, men nu ammas hon iaf 4-5 gånger dagtid och OTALIGA gånger på natten. Nu känner jag lite grann att nu får det vara nog snart! Hon är ändå 10 månader, väger 11 kilo och äter som en häst dagtid av vanlig mat, ändå kan hon vakna och vilja ha tutte upp till 10 ggr per natt, som allra minst 3 ggr.
Jag liggammar (tack och lov) och hon sover väldigt dåligt bredvid mig, kan knappt röra mig utan att hon vaknar och vill ha tutte igen och eftersom hon äter HELA TIDEN så är jag för trött för att orka springa iväg med henne till spjälsängen när hon ätit klart. Dom få gångerna jag orkar bära över henne sover hon oftast betydligt längre stunder i sin säng än när hon ligger bredvid mig.
Hur skulle ni gå tillväga? Hon vägrar nappflaska och tar inte heller napp. Enda sätter hon somnar på förutom vid bröstet är ifall man går runt och gungar henne (ganska länge...) Kanske sätter sambon på den uppgiften nu när han har semester?:)