• Anonym

Farligt hålla in magen för att inte visa att man är gravid?

Jag är gravid i v.17, började kunna se en liten mage i v.12 men vill inte att någon på mitt jobb ska veta än, har provanställning och det är knepiga kollegor och chefer. Har hållt in magen stora delar av tiden jag är på jobbet i 5v och börjar nojja för att det kan vara farligt för fostret, kan det det  tror ni?

• Svar på tråden Farligt hålla in magen för att inte visa att man är gravid?
  • Anonym

Inte farligt alls. Jag gjorde samma sak, bebis påverkas inte alls av det eftersom det är totalt omöjligt att hålla in livmodern Skrattande. Men det kommer till en punkt då det faktiskt inte går att hålla in.

• Anonym

Vad bra! Alltså jag tänkte så också att livmodern går ju inte att "slimma" men ni vet hur nojjig man kan bli

• Lena

Så länge du bara använder magmusklerna och inte korsett är det ingen fara alls

• Rödaskor

Hur orkar man hålla in magen hela dagen? Se till att få anställningsbeviset påskrivet och andas ut

• Anonym

Eller hur Det är skitjobbigt! Men provanställning, de behöver inte uppge orsak för att låta mig gå. Lär berätta snart ändå eftersom att jag inte kan hålla in magen länge till

• Anonym (uppsagd?)

Men tror du verkligen de kan vara så "låga" att de säger upp dig pga graviditet? Jag vet ju att de tyvärr finns men man hoppas ju verkligen att det inte ska vara så. Hur långt kvar har du på provanställningen då innan den går över i fast?

Hoppas du snart kan andas ut och NJUTA av din växande mage, oavsett om du får göra det hos denna arbetsgivaren eller inte :)  En tjej på mitt jobb hann vara provanställd i 5 veckor innan hon berättade, men hon är kvar än idag, de skulle bara "våga" göra annat ;) Jag var inhyrd i 1 år men bara fast anställd i 5 månader innan jag berättade... förstår att det är nervöst för dig!

Svar på tråden Farligt hålla in magen för att inte visa att man är gravid?