• Nice Girl Wrong Place

Runka vs...ja varför kan kvinnor inte få ett sexigare ord för "onani"?

Män runkar.
    Visst använder man uttrycket mer och mer, även för kvinnor, men det kommer alltid kännas fel för mig.
    En man runkar, jag runkar inte (eller jo, av honom möjligtvis, men inte mig själv).
    I mitt huvud förutsätter runkning ett manligt könsorgan.

Så vad gör kvinnor då? Varför finns inget nice ord för oss? Eller finns det något jag missat?
    "Nu ska jag onanera", känns lagomt sexigt.
    "Nu ska jag smeka mig själv alt. leka med mig själv", känns helt ok för mig, men så långt.

Någon föreslog "pulla", men det låter som en höna eller något som innebär penetration av fingrar (vad fint jag uttrycker mig...).

Så, förslag?

• Svar på tråden Runka vs...ja varför kan kvinnor inte få ett sexigare ord för "onani"?
  • Selfish Geene

det har jag efterfrågat i evigheter!
    Tur att någon äntligen tar tag i den här frågan (i brist på bättre säger jag i dagsläget "onanera" men varje gång jag hör ordet sägas högt reagerar jag på hur fel och kristet det låter) 

Jag välkomnar ett battre ord för kvinnlig masturbation 

• Nice Girl Wrong Place
    Selfish Geene skrev 2011-07-03 13:49:34 följande:
    det har jag efterfrågat i evigheter!
    Tur att någon äntligen tar tag i den här frågan (i brist på bättre säger jag i dagsläget "onanera" men varje gång jag hör ordet sägas högt reagerar jag på hur fel och kristet det låter) 

Jag välkomnar ett battre ord för kvinnlig masturbation 
    Tack, jag känner att jag bidrar till samhällsutvecklingen genom att ta tag i detta.

Har du inga förslag?
  • Kimona

Pulla är väl det klassiska?

• Anonym (nya ord)

Vi gör egna verb vettja!!!

Förslag:

Fittra

Fker förslag? 

• Anonym (jk)

finns banne mej ingen sexig benämning på kvinnlig onani. Själv säger jag osftast smeka mig själv... Inget vidare sexigt dock ...

• bastardized

Petta finns redan,seså hopp och lek.

Svar på tråden Runka vs...ja varför kan kvinnor inte få ett sexigare ord för "onani"?