• FruSen

Vilken crosstrainer har ni och är ni nöjda?

Som rubriken lyder; Vilken crosstrainer har ni och är ni nöjda?

Modell?
    Pris?
    Funktioner?
    Tyst?
    Hur ofta använder ni den?

• Svar på tråden Vilken crosstrainer har ni och är ni nöjda?
  • Nemi76

Spartacus Cross 1000

Pris ca 1500 på rea

Inte jättemånga funktioner och en basic dator

Väldigt tyst jämfört med den förra, en budget från Jula

Periodvis väldigt sällan och periodvis väldigt ofta. Tycker ändå att det är en bra investering med tanke på vintrarna (glashala och livsfarliga att ge sig ut på gatorna), den kostade inte speciellt mycket och funktionerna är ändå helt OK med tanke på priset. Vill jag ha bättre funktioner kan jag ju gå till gymmet

• Nemi76

Tillägg: Den tar inte så extremt mycket plats som vissa dyrare maskiner kan göra. Den billigare jag hade tog visserligen ännu mindre plats men lät lite mer och var lite "rangligare". Denna är en helt OK kompromiss mellan pris och funktion

• FruSen

Nemi
    Låter lovande, ska kolla upp den du har. J
    ag söker inte efter någon värsting utan en som man kan använda hemma (gärna framför TV'n).
    Har precis köpt hus med stooort allrum på övervåningen och där ser jag mig själv stå på kvällarna framför TV'n

• Nemi76
    FruSen skrev 2011-07-03 14:28:23 följande:
    Nemi
    Låter lovande, ska kolla upp den du har. J
    ag söker inte efter någon värsting utan en som man kan använda hemma (gärna framför TV'n).
    Har precis köpt hus med stooort allrum på övervåningen och där ser jag mig själv stå på kvällarna framför TV'n
    Köpte denna på Cykelringen vid Backaplan Göteborg vill jag minnas
  • FruSen

Finns dock ett par ute på blocket i mitt område
    en av märket Adrenalin (?) för 1000 kr. Går tydligen att växla till step-up
    Det låg också ute en Benefits sports e960 för 1700kr
    Och en orbitreck magnetic elite (?) för 1000kr

Nån som har erfarenhet av någon av dessa? Är det något man skulel kunna köpa begagnat tro?

• FruSen

Måste fråga om Orbitreck. Har googlat och hittar massvis med positiva kommentarer om denna maskin (orbitreck elite). Samtidigt tycker jag mig läsa en hel del negativa kommentarer om den. Jag förstår såklart att den inte går att jämföra med en crosstrainer från ett gym men de pengarna som en gym-crosstrainer kostar vill jag inte lägga! Stabil eller ostabil? Jag hör och läser både och.

• Nemi76
    FruSen skrev 2011-07-05 20:59:46 följande:
    Måste fråga om Orbitreck. Har googlat och hittar massvis med positiva kommentarer om denna maskin (orbitreck elite). Samtidigt tycker jag mig läsa en hel del negativa kommentarer om den. Jag förstår såklart att den inte går att jämföra med en crosstrainer från ett gym men de pengarna som en gym-crosstrainer kostar vill jag inte lägga! Stabil eller ostabil? Jag hör och läser både och.

Min första var en sk Orbitrac från Jula, en kopia eller en snarlik modell till Orbitrec. Den är inte lika stabil som de större maskinerna såklart men den fungerar till en början om man känner sig osäker på om man kommer att använda den tillräckligt mycket, så att man inte slänger ut pengar i onödan om du förstår hur jag menar
  • soozii

Jag hade en orbitrek och var väl inte helt nöjd med den. Den lät en massa och när jag ställde in den på det lättaste motståndet var det skittungt... Vilket gjorde att jag tappade suget och sålde den. Visst, fattar väl att det inte ska vara hur lätt som helst, men så tung som den var att trampa på... Nej tack.

• FruSen
    soozii skrev 2011-07-06 09:00:07 följande:
    Jag hade en orbitrek och var väl inte helt nöjd med den. Den lät en massa och när jag ställde in den på det lättaste motståndet var det skittungt... Vilket gjorde att jag tappade suget och sålde den. Visst, fattar väl att det inte ska vara hur lätt som helst, men så tung som den var att trampa på... Nej tack.
    Hade du en vanlig orbitrek eller en elite? Jag är inte riktigt säker på vad skillnaden mellan dessa två är...
  • Sarah f

Jag röstar ändå för att köpa en rejäl maskin som är rolig att använda och inte gnisslar och skramlar eller vinglar.
    Det är betydligt dyrare att köpa en man inte använder för att den är dålig, även om den kostar mindre i inköp.

• DevilsDaughter

Hej! Var också på teamsportia för någon vecka seda och provade runt lite.. Vi kom till slut fram till att vi ville ha den här:

http://www.teamsportia.se/produkter/traning/maskiner/extreme/extreme-fit-ct850/

Kände att den är riktigt stabil och efter att ha fått hjälp av personalen så bestämde vi oss för denna.. Denna är lite större och rejälare och rörelserna blir ju då också större, vilket verkligen kändes när man provade de olika de hade uppe. Känner att vi hellre lägger pengar på en lite dyrare och att det känns 100 % bra än att träningen blir tråkig och att man inte är nöjd..

• LTL

Team Sportias extreme fit 850 är väldans bra.
    Tror den kostade 4800:- 

Svar på tråden Vilken crosstrainer har ni och är ni nöjda?